۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۸۱۴۷۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

مردم کرمان از مواضع انقلابی آیت الله نوری همدانی قدردانی و حمایت کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان، مایه خیر و برکت در عرصه های مختلف این استان بود گفت: مردم این استان نیز با شعارهای خود، از مواضع انقلابی و صریح این مرجع تقلید در حوادث بعد از انتخابات و حمایت شجاعانه و جانانه وی از مقام معظم رهبری قدردانی و حمایت کردند.
احمد سعيدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمان
احمد سعیدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان کشور، اظهار داشت: سفر این مرجع تقلید در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد بود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان یک مرجع تقلید به دو استان فارس و کرمان سفر کرد و این موضوع برکات و دستاوردهای بسیاری را به دنبال داشت.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان، دستاوردها و برکات معنوی و فرهنگی فراوانی را نصیب این استان خواهد کرد گفت: مردم کرمان از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در این استان شور و شعف بسیار خاصی پیدا کرده بودند.

سعیدی با اشاره به دیدارهای حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر یک هفته ای به کرمان تاکید کرد: حضور یک مرجع تقلید همچون حضرت آیت الله نوری همدانی در شهر کرمان و ایراد سخن توسط وی برای نخبگان، دانشجویان، حوزویان و فرهنگیان و اقشار مختلف بسیار حایز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه سفر این مرجع تقلید به استان کرمان تاثیرات معنوی و فرهنگی بسیاری درپی داشت و سفری پر بار و سراسر نور و برکت بود ابراز کرد: حضور این مرجع تقلید در شهر کرمان به این استان حال و هوای خاصی بخشید و فضای این استان کشور را متحول و دگرگون کرد.

سعیدی در ادامه با قدردانی از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در قبال حوادث بعد از انتخابات و روشنگری های بصیرانه این مرجع تقلید تاکید کرد: با توجه به اتفاقات سال گذشته و حمایت جانانه و شجاعانه وی از انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و آرمان های امام و رهبری، این سفر باعث شد که در همه سخنرانی ها و برنامه هایی که این مرجع تقلید در کرمان داشت، مردم با شعارهای حماسی خود از مواضع وی قدردانی و تشکر کنند.

وی با اشاره به جایگاه والای مراجع تقلید و علما در کشور و ابراز علاقه وصف نشدنی مردم به مرجعیت و روحانیت تاکید کرد: مردم ما مراجع و علما را چشم و چراغ خود می دانند و با تمام وجود این بزرگان را دوست دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، سفر مراجع تقلید و علما را به استان ها و شهرهای مختلف کشور، ضروری و دربردارنده آثار و برکات بسیار فراوان توصیف کرد و گفت: یکی از غفلت هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، عدم حضور شخصیت های برجسته دینی و مراجع و علما در شهرهای مختلف کشور بوده است.

وی ابراز داشت: اگر این بزرگان به طور مستمر در استان ها و شهرهای مختلف کشور حضور پیدا می کردند، به یقین تاثیر بسزایی در جنبه های فرهنگی، اعتقادی و دینی مردم داشت و ملت بیش از پیش از نفس مسیحایی این بزرگان استفاده می کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حضور مراجع تقلید و علما در شهرهای مختلف کشور را عاملی برای ارتقا بصیرت و آگاهی های سیاسی، اجتماعی و دینی مردم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با اقدام شایسته حضرت آیت الله نوری همدانی و سفر ایشان به استان های فارس و کرمان، دیگر مراجع تقلید نیز به شهرها و استان های مختلف کشور سفر کنند و مردم را از فیض وجودی خود بهره مند سازند. /924/ت302/ج


ارسال نظرات