۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۸۱۸۴۶

مراسم سومین روز ارتحال تولیت حوزه علمیه ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سومین روز ارتحال تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری امروز در مصلای امام خمینی‌(ره) این شهر برگزار شد.
مراسم سومين روز ارتحال آيت الله صالحي مازندراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم سومین روز ارتحال آیت الله سید موسی صالحی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه سعادتیه ساری امروز با حضور آیت الله نظری، اساتید و طلاب حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی‌(ره) ساری برگزار شد.

سید رمضان شجاعی، نماینده مردم ساری درمجلس شورای اسلامی، دراین مراسم دفاع از حریم ولایت و رهبری را یکی از ویژگی های بارز آیت الله صالحی مازندرانی برشمرد و گفت: این عالم ربانی در دوران حیات خود در همه ی عرصه های سیاسی همواره شجاعانه ازمواضع امام راحل و رهبری انقلاب حمایت می کردند و این خصوصیت بارز وی زبانزد خاص و عام بود.

وی با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی اصولگرایی و پیروی از ولایت و رهبری را به عنوان یک شاخص و الگو در جامعه ترغیب و تشویق می کرد، بیان داشت: وی در طول بیش از سال از عمرانقلاب شکوهمند اسلامی دفاع از حریم ولایت را بر همگان واجب می دانست و خود نیز همواره در دفاع از رهبری نظام الگوی بارزی برای دیگران بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عشق و ارادت به رهبری نظام اسلامی در بند بند کلمات آیت الله صالحی مازندرانی دیده می شد، افزود: این عالم ربانی را می توان در یک جمله عاشق واقعی ولایت و رهبری دانست.

شجاعی همچنین به نقش آیت الله صالحی مازندران در پرورش طلاب موفق در حوزه علمیه سعادتیه ساری اشاره کرد و بیان داشت: وی با ایده و افکار انقلابی و تبعیت از رهبری طلاب موفق و با استعدادی را پررورش داد.

نماینده مردم ساری درمجلس شورای اسلامی زهد، تقوا وساده زیستی را از دیگر ویژگی های بارز آیت الله صالحی مازندرانی دانست و خواستار الگو گرفتن طلاب حوزه های علمیه از خصوصیات اخلاقی این عالم ربانی شد.

امام جمعه شهرستان جویبار نیز در ادامه این مراسم با بیان این که متأسفانه ما هنوز عالمان دین را خوب نمی شناسیم، گفت: عالم دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است و باید در زمان حیات این بزرگواران قدر آنها را بدانیم.

حجت الاسلام قلی پور، امام جمعه جویبار در ادامه قناعت، زهد، تقوا و خدامحوری را از جمله مهمترین خصوصبات بارز آیت الله صالحی مازندران برشمرد و تصریح کرد: وی در طول عمر پر برکت خود همواره بر تبعیت از رهبری و ولایت فقیه تأکید می کرد.

وی ادامه داد: آیت الله صالحی همواره می گفت هر کس که از حریم ولایت خارج شود منفور مردم خواهد بود و این مسأله را همیشه به طلاب تذکر می داد.

گفتنی است:گفتنی است، آیت الله سیدموسی صالحی مازندرانی، تولیت مدرسه علمیه سعادتیه ساری، اول مرداد ماه در سن 64 سالگی براثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت./950/پ202/س
ارسال نظرات