۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۱۸۹۴
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

اسباب ظهور با تداوم ولایت مهیا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیام ها و نوید های علما نسبت به ظهور امام زمان(ع) اسباب غیبت را بر طرف می کند، اظهار داشت: اسباب ظهور بر پایه ولایت مداری مهیا می شود.
اسباب ظهور با تداوم ولایت مهیا می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد عظیمی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در مراسم اختتامیه همایش سراسری اندیشه های آسمانی با اشاره به آیه «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» اظهار داشت: خداوند اراده کرده است که بر کسانی که مستضعف واقع شده اند بر روی زمین منت بگذارد ، خداوند نعمات زیادی را بدون منت به انسان عنایت کرده است.

وی افزود: به فرموده حضرت علی(ع) خداوند در برابر این همه نعمت تنها در برخی موارد بر انسان منت نهاده است که از ان این آیه شریفه است که می فرماید «لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ»،این به معنای تبیین و ترسیم دین خدا برای انسان ها است که به وسیله پیامبران، انسان ها دین حق، کتاب و حکمت را می آموزند و تزکیه می شوند.

عظیمی تصریح کرد: خداوند به واسطه حضرت ولیعصر(عج) راهی که به وسیله ظلم و جور ستمکاران منحرف شده است را در مسیر اصلی خودش قرار می دهد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به احادیث متواتر از منابع شیعه وسنی اظهار داشت: دوازدهمین امام یا نهمین فرزند از امام حسین(ع)، قائم است، در کتاب سنن ابن داوود به نقل از پیامبر ذکر شده است« حسین پسر امام، برادر امام، خود امام، پدر امام و نهمین فرزند او قائم است».

وی با بیان این که برای پی بردن به ظهور باید سبب غیبت را جویا شد، ابراز داشت: یکی از دلایل غیبت دور شدن از راه پیامبر و ولایت است؛ پررنگ بودن انتظار در کشور به جهت پی بردن مردم به حقیقت امام است و اینکه مردم حاکمیت ولی خدا را در کشور می بینند.

عظیمی گفت: ولی امر مسلمین جانشین امام زمان(عج) است و هر سخنی که می گوید از جانب رسول خدا، وسخن رسول خدا از جانب خداست؛ در نتیجه کلام ولی فقیه از جانب خدا است.

وی با بیان اینکه پیام ها و نوید های علمانسبت به ظهور امام زمان(ع) اسباب غیبت را بر طرف می کند، اظهار داشت: اسباب ظهور بر پایه ولایت مداری مهیا می شود./968/پ203/ص


ارسال نظرات