۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۸۱۹۱۷
آیت الله خاتمی:

نمایشگاه ها باید در شان جمهوری اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی بابیان اینکه نمایشگاه ها باید در شان جمهوری اسلامی باشند گفت: نمایشگاه هایی مانند طلیعه ظهور که با رعایت عفاف و حجاب برگزار می شود در شان جمهوری اسلامی است.
آيت الله سيداحمد خاتمي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور با تقدیر از برگزاری چنین نمایشگاهی تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه از تجربیات سال گذشته استفاده شده و علاوه بر آن ابتکارات جدیدی هم به کار گرفته شده است.

وی افزود: غرفه تصویری دعای ندبه از ابتکارات نمایشگاه امسال است که بند بند این دعا موید آیات وروایات درباره امام زمان(عج) است.

امام جمعه تهران ابراز داشت: غرفه پایان نامه های مربوط به حضرت ولی عصر(عج) از نکات جالب توجه نمایشگاه بود و غرفه ولایت فقیه و معرفی آسیب های فرهنگ مهدویت نیز در مجموع دیدنی بودند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: از همه دعوت می کنم که از فرصت استفاده کنند و از برکات این نمایشگاه بهره ببرند.

وی با بیان این که نمایشگاه از سال گذشته بهتر بود، عنوان کرد: روشن است که باید هر سال از ابتکارات نویی استفاده شود و تجربیاتی افزوده شود و جاذبه هایی برای تمام اقشار به ویژه برای کودکان و نوجوان ایجاد شود.

امام جمعه تهران در ادامه رعایت عفاف و حجاب را از ویژگی های نمایشگاه طلیعه ظهور امسال دانست و خاطرنشان کرد: از غرفه های دیدنی در این نمایشگاه غرفه عفاف و حجاب بود، نمایشگاهی به این زیبایی شکل گرفته و جلوه عفاف هم در آن پیداست و موسیقی مبتذل هم در آن وجود ندارد که معنای آن هم این است که می شود نمایشگاهی برپا کرد که به دور از ابتذال باشد و این گونه نمایشگا ه هاست که در شان جمهوری اسلامی است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر ضرورت برگزاری جشن های نیمه شعبان اظهار داشت: ما به شاد بودن مردم اعتقاد داریم و برنامه های شاد به ویژه در ایام شادی مثل نیمه شعبان باید باشد، همان اندازه که در عزای اهل بیت سوگواریم باید در شادی های ایشان نیز شاد باشیم اما شادی مترادف با ابتذال نیست./917/د102/ص
ارسال نظرات