۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۸۲۲۸۲
سفیر ایران در لهستان:

مرکز نور دارای ظرفیت های منحصر به فردی است

خبرگزاری رسا ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی دارای ظرفیت های منحصر به فردی است.
علي لكي زاده


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نورسافت، علی لکی زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان، در بازدید از مرکز تحقیقات این مرکز علمی و تحقیقاتی را افتخاری برای جمهوری اسلامی در زمینه صنعت آی تی عنوان کرد.

وی افزود: سابقه و تمدن دیرینه از یک سو و مهمتر از آن ویژگی های نظام سیاسی ایران که با تکیه بر باورهای دینی اداره می شود شرایط مناسبی را برای ورود در بحث ها و حرکت های فرهنگی در سایر کشورها مهیا کرده است.

لکی زاده ادامه داد: به همین منظور با حضور در قم و دیدار با مدیران و شخصیت های حوزوی به دنبال هستیم تا با امکانات و ظرفیت های فرهگی جهت بهره گیری بهتر آشنا شویم.

وی در ادامه با معرفی ویژگی های کشور لهستان و جامعه به شدت مذهبی این کشور گفت: فقدان یک گفتمان دینی بین ایران به عنوان قطب اصلی جهان تشییع و لهستان به عنوان یک کشور موثر مسیحی مشاهده می شود که با ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و فرهنگی دو کشور می توان نتایج خوبی به دست آورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان کفت: حضور بیش از 30 هزار مسلمان لهستانی و حدود هزار نفر ایرانی تحصیل کرده می تواند مخاطب خویب برای آثار این دفتر باشد. وی در خاتمه ترجمه آثار مذهبی و دینی را در کشور لهستان بسیار محدود دانست.

در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه دائمی، بانک های اطلاعاتی و بخش های دیگر این مرکز بازدید کرد./919/د102/ع

ارسال نظرات