۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۸۳۶۰۳
آیت الله طبرسی:

رفتار مبلغ دینی باید آیینه رفتار انبیا و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، مخاطب شناسی و مستند سخن گفتن را دو وظیفه اصلی یک مبلغ دانست و گفت: تبلیغ سنت انبیا است و مبلغ باید آیینه رفتار پیامبر‌(ص) و ائمه اطهار(ع) باشد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر روز گذشته در جمع مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به هدف تبلیغ گفت: تبلیغ سنت انبیاء است و مبلّغ باید آئینه تمام نمای پیامبر (ص) و امام باشد.

وی با بیان این که علما در همه ی امور ورثه انبیا هستند و انبیا در دنیا درهم و دینار ارث نمی گذارند، افزود: بلکه ارث انبیای وحیانی است و ‌آن ارشاد، هدایت و تبلیغ است و همه علما و مبلغان جانشین خداوند متعال، رسول خدا و امامان معصوم بر روی زمین هستند.

امام جمعه ساری ادامه داد: لباس روحانیت آرم نبوت و امامت است و همه ی آبرو و حیثیت ما به خاطر این لباس است و باید حرمت این لباس را نگه داریم.

آیت الله طبرسی وظیفه اصلی یک مبلغ را ثابت و متغیر برشمرد و خاطر‌نشان کرد:  وظیفه ثابت همان جهاد مکتبی امر به معروف و نهی از منکر است که هیچ وقت از آدم تا خاتم و تا قیامت از ما ساقط نمی شود و وظیفه متغیر همان جهاد مردمی و آن برخورد با دشمنان اسلام است.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری در ادامه به ارزش وجودی یک مبلغ اشاره کرد و بیان داشت: مبلغ تنزل یافته انبیا و معصوم است؛ بنابر این اگر چه نمی‌توانیم به همچون اهل بیت(ع) به مقام عصمت دست یابیم اما باید در جهت کسب عصمت عملی تلاش کنیم و از طرفی باید دارای عدالت در کارهای شخصی و اجتماعی باشیم.
 
وی ادامه داد: رفتار، منش و گفتار یک مبلغ مسائل دینی باید به گونه ای باشد که موجب تغییر و تأثیر‌گذاری در رفتار دیگران شود.

آیت الله طبرسی مخاطب شناسی و مستند سخن گفتن را دو وظیفه اصلی یک مبلغ دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید طبق سطوح افراد صحبت کردن، مختصر و مفید صحبت کردن، جذب جوانان و نوجوانان، استفاده از فرصت ماه رمضان، بیان تاریخ امیر مؤمنان و انطباق با زمان امروز و معرفی و دفاع از ولایت فقیه را در سخنرانی ها و خطابه خود بیشتر مورد توجه قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان همه مبلغان را به تبلیغ و تشویق همه مردم به وقف در موضوعات قرآنی و غدیر خم و ایام ولادت ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.

حجت الاسلام سیف الله، سهرابی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نیز در ابتدای این دیدار گفت: در ماه رمضان امسال 85 مبلغ از سوی اوقاف و امور خیریه مازندران به مناطق محروم اعزام شده اند که غیر از خطابه و سخنرانی و نماز جماعت به بیان احکام، جلسات حلقه های معرفت، مراسمات محفل انس با قرآن، تفسیر موضوعی قرآن و ده ها برنامه دیگر می پردازند./950/پ202/س
ارسال نظرات