۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۳۷۰۸
امام جمعه رشت:

غرب با جنجال تبلیغاتی در مورد پرونده یک متهم ایرانی به دنبال پاک کردن رسوایی های خود است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با محکوم کردن جنجال تبلیغاتی غرب در مورد پرونده خانم (س.آ) و متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، گفت: غرب دیگر دستاویزی برای مقابله با ایران ندارد و از اتفاقات بدیهی و قانونی، جنجالی سطحی می سازد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز درخطبه های نماز جمعه رشت، با شجاعانه توصیف کردن افشارگری دبیر کل حزب الله لبنان درباره دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور رفیق حریری، گفت: افشاگری سید حسن نصر الله مانع از زمینه سازی حمله دوباره رژیم اشغالگر قدس به لبنان شد.

وی توطئه های رژیم صهیونیستی را برای تروریست معرفی کردن حزب الله لبنان و مهجور کردن مقاومت اسلامی بی شمار برشمرد و اظهار داشت: افشاگری سید حسن نصرالله دست داشتن رژیم اشغالگر قدس را در ناآرامی های منطقه، به دنیا ثابت کرد.

خطیب نماز جمعه رشت در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، تظاهر به روزه خواری را باعث شکسته شدن حرمت جامعه اسلامی دانست و گفت: کسانی که به دلایل بیماری و مسافرت نمی توانند روزه بگیرند، نباید تظاهر به روزه خواری داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان این‌که نیروی انتظامی درباره روزه خواری موظف به تذکر است، اعلام کرد: نیروی انتظامی باید در برابر کسانی که با تظاهر به روزه خواری به شعائر اسلامی دهن کجی می کنند، اشداء علی الکفار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن جنجال تبلیغاتی غرب در مورد پرونده خانم س.آ و متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، اذعان کرد: غرب دستاویزی برای مقابله با ایران ندارد و از اتفاقات بدیهی و قانونی، جنجالی سطحی می سازد.

وی ادامه داد: غربی ها به جای در دخالت در امور قانونی جمهوری اسلامی ایران به دنبال اصلاح رسوایی های متعدد خود در زندان های مخوف خود باشند.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به فعالیت زندان های مخفی آمریکا در نقاط مختلف اروپا، افغانستان و عراق، تصریح کرد: آمریکا خود بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است و کشورهای مدافع آزادی را به نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن حقوق زنان متهم می کند.

وی در ادامه با تاکید بر فراهم کردن امکانات تبلیغ در نقاط دور افتاده گیلان، اظهار داشت: سازمان تبلیغات و اوقاف استان با همکاری نهادهای دینی و حوزه های علمیه، به روستای های دور افتاده و نقاط محروم گیلان مبلغ اعزام کنند.

امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: حضور گسترده مردم در مساجد در ماه رمضان، زمینه گسترش فعالیت های دینی و آبادانی مساجد است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در بخش هایی از خطبه نخست، ماه رمضان را ماه غفران الهی دانست و گفت: خداوند ماه رمضان را دوره تمرین تقوا برای دیگر ایام سال قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این‌که امام صادق(ع) بزرگتری جهاد در راه خدا را روزه داری در ایام گرم سال می دانند، اظهار داشت: روزه داری در ایام گرم از ویژگی های افراد مخلص است.

امام جمعه رشت در پایان تصریح کرد: در روایات اسلامی غلبه تشنگی و گرسنگی بر روزه دار، موجب جاری شدن الطاف الهی در حق روزه دار معرفی شده است./950/پ201/ص
ارسال نظرات