۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۸۴۱۷۲
استاد حوزه علمیه فارس:

مبلغان با مهندسی تبلیغ آشنا شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه فارس گفت: استفاده از ابزار و شیوه های نو فرهنگی همچون استفاده از رایانه و استفاده از علوم روز در تبلیغ، کسب اطلاع از محیط تبلیغ و نیاز های مخاطبان می تواند مبلغان را در تبلیغ موفق یاری کند.
تبليغ


حجت الاسلام چوگانی، استاد حوزه علمیه فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: ماه مبارک رمضان از ناحیه پروردگار ماه رحمت و برکت نام گذاری شده است، فرصت مناسبی است که مبلغان با استفاده از این ظرفیت الهی تأثیرات مناسبی بر روی مردم بگذارند و زمینه را برای ایجاد تحول معنوی در مردم آماده کنند.

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ اسلام، مبلغان و علماء در ماه مبارک رمضان با حضور در اماکن مختلف تبلیغی با بیان قرآن، نهج البلاغه، دعاهای وارده و ابزارهای مختلف به تبلیغ دین و انجام رسالت خود پرداخته اند.

این استاد مدرسه علمیه رضویه شیراز اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان شرایط مناسبی برای تبلیغ وجود دارد و مردم تشنه دریافت معارف الهی هستند، از این رو لازم است مبلغان با استفاده از ابزار مختلف تبلیغی کام تشنه مردم را با معارف دینی و الهی سیراب کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه بعضی از علما معتقدند تقوای ماه مبارک رمضان تقوای منفی است و در صورتی این تقوا مثبت می شود که اثرات آن بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه پیدا کرده و تقلید آنان به حضور در نماز جماعت و تلاوت قرآن در دیگر ایام نیز ادامه پیدا کند و تبدیل به فرهنگ شود.

حجت الاسلام چوگانی تأکید کرد: این ماه فرصت بسیار مناسبی است که مبلغان رابطه مردم با خداوند را بهبود بخشیده و زمینه انس بیشتر با قادر متعال را فراهم کنند.

وی یادآور شد: اگر مبلغان به صورت کارشناسی با تبلیغ برخورد کنند و به فرموده مقام معظم رهبری«مهندسی تبلیغ را بلد باشند» و به صورت مهندسی فرهنگی با تبلیغ برخورد کنند در امر تبلیغ موفق خواهند بود.

این استاد حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اگر مبلغان بدانند که چگونه، کجا و کی تبلیغ کنند و بر اساس معادلات و محاسبات تبلیغ کنند و در این راه حضرت زینب(س) را که بزرگترین مبلغ همه اعصار و قرون است الگوی خود قرار دهند می توانند تبلیغ موفقی داشته باشند.

وی بیان داشت: استفاده از ابزار و شیوه های نو فرهنگی همچون استفاده از رایانه و استفاده از علوم روز در تبلیغ، کسب اطلاع از محیط تبلیغ و نیاز های مخاطبان می تواند مبلغان را در تبلیغ موفق یاری کند.

حجت الاسلام چوگانی ادامه داد:آگاهی از درگیری های محلی، وجود فرقه های ضاله، نوع و سن مخاطبان در مسجد از دیگر نکاتی است که مبلغ باید به آن توجه کند.

وی تأکیدکرد: با توجه به این که شخصیت بزرگسالان شکل گرفته است، بهتر است مبلغان هدف اصلی و توجه ویژه خود را معطوف به جوانان کرده و به نیازهای اصلی و اساسی آنان در زمینه اعتقادی و دینی پاسخ گفته و شبهاتی را که در ذهن آنان شکل گرفته است برطرف کنند.

این استاد حوزه علمیه فارس در پایان گفت: در شهر مقدس قم کارهای خوبی در زمینه تبلیغ انجام شده است و تبلیغ امروز با تبلیغ در زمان گذشته بسیار متفاوت است، اما این ابتدای کار است و لازم است تغییر و تحولات جدی و کارآمد انجام پذیرد./919/ت302/ع

ارسال نظرات