۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۴۳۵۴
استاد حوزه علمیه مشهد:

حوزه علمیه نیازمند توجه بیشتر به مجموعه آثار قرآن و علوم روز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفـت: حوزه علمیه نیازمند توجه بیشتر نسبت به مجموعه کتاب های قرآن و علوم روز است و آثاری از این دست باید در جمع فضلای حوزوی منتشر شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين اشرفي شاهرودي در ديدار با پژوهشگران حوزوي و دانشگاهي حجت‌الاسلام و المسلمين اشرفي شاهرودي در ديدار با پژوهشگران حوزوي و دانشگاهي
به گزارش خبرگزاری رسا از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی اشرفی شاهرودی در نشستی با پژوهشگران و کارشناسان بنیاد پژوهش های قرآنی حوزه و دانشگاه صبح امروز در مشهد اظهار داشت: تلاش پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در نگارش کتاب های قرآن و علوم روز ستودنی است و باید در انتشار و ترویج آن ها در حوزه و دانشگاه کوشش بیشتری شود. این استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد همزمان با ماه مبارک رمضان در خصوص برداشت های علمی از قرآن تأکید کرد: برداشت های غیر علمی و متزلزل که مسایل علمی روز را بر قرآن تحمیل می‏کند موجب ایجاد شبهه در معارف قرآنی می شود.

وی با ارزشمند خواندن آثار چاپ شده در زمینه قرآن و علوم روز خاطر نشان کرد: توجه به نظر آیات عظام و تأیید آنان قبل از چاپ هرگونه اثری در این زمینه بسیار اهمیت دارد که خوشبختانه پژوهشگران بنیاد پژوهش های قرآنی حوزه و دانشگاه به این امر توجه ویژه ای دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشرفی شاهرودی افزود: سرچشمه معارف اهل بیت (علیهم السلام) و تلاش و تقوای عالمان شیعه در طول اعصار به مصداق «اتقوا الله، یعلمکم الله» همیشه باعث ظهور معارف ناب و نو در زمینه قرآن و اسلام بوده است.

در این نشست رؤسای مراکز پژوهشی قرآن و علوم انسانی، قرآن و علوم طبیعی و مطالعات علم دینی بنیاد پژوهش های قرآنی حوزه و دانشگاه به ارائه گزارش فعالیت های خود پرداختند و بر نگاه تخصصی در حوزه و دانشگاه نسبت به مباحث قرآنی تأکید کردند./931/د102/ص
ارسال نظرات