۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۸۴۸۰۷
در نمایشگاه بین المللی قرآن صورت گرفت؛

رونمایی از چند پروژه جدید از سوی مؤسسه تبیان

خبرگزاری رسا ـ سومین نشست خبری دستاوردهای موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در حوزه قرآن در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
تبيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین نشست خبری دستاوردهای موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در حوزه قرآن ، چهارشنبه سوم شهریور با حضور اصحاب رسانه در سالن علامه امینی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست علیرضا طالب پور، مدیر عامل مؤسسه تبیان با اشاره به این که این مؤسسه در سه محور محتوا، کاربران و زیرسازی برای فعالیت های قرآن برنامه های خود را اجرایی می کند، ابراز داشت: تولید لوح فشرده قرآنی و فرهنگی و بازی و ارایه مطالب تخصصی و عمومی در سایت با حجم بالا بخشی از برنامه های محتوایی موسسه است.

وی با بیان این که تعامل با کاربران و پانصد هزار عضو و بازدید چهارصد هزار نفر در روز نشاندهنده اولین سایت فرهنگی با چنین تعامل و حجم کار است، بیان داشت: با تاسیس سی مرکز در سی استان در زمینه زیرساختاری به یک شبکه سراسری رسیده ایم.

مدیر عامل موسسه تبیان از راه اندازی شبکه تخصصی قرآن و شبکه تخصصی کودک و ایجاد پرتال مساجد خبر داد.

در ادامه ابوالقاسم شکوری، مدیر پرو‍ژه شبکه تخصصی قرآن این شبکه را شجره طیبه نامید و گفت: تبیان به عنوان پرچمدار رویدادهای فرهنگی در فضای مجازی با راه اندازی این شبکه بستری امن و جامع در اختیار کاربران می گذارد تا به آسانی به انبوهی از پایگاه ها و وبلاگ ها و مراکز فعال قرآنی دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به امکان ثبت پایگاه برای قرآن دوستان و فعالان فضای مجازی خاطرنشان کرد:‌ از تمامی موسسات و تمام افراد یا نهادهایی که خدمات قابل عرضه دارند پایگاه خود را در شبکه قرآن ثبت کنند و از حمایت های فنی و محتوایی تبیان بهره بجویند.

موسی سلطانی، مدیر پپروژه شبکه تخصصی کودک به عنوان سخنران دیگر با بیان این که استفاده کودکان از فضای مجازی برای خانواده ها و مربیان مدارس یک چالش محسوب می شد، اظهار داشت: تبیان برای اولین بار با طرح ملی شبکه کودک بستری امن را برای استفاده کودکان فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که متاسفانه در فضای اینترنت دسته بندی سنی وجود ندارد، گفت: در این شبکه با توجه به چهار گروه سنی زیر پنج سال، شش تا نه سال، ده تا چهارده سال و پانزده تا هجده سال ارایه خدمات صورت می گیرد.

همچنین سید حیدر مرتضوی، معاون فنی و زیرساخت تبیان گفت: در راستای حمایت از مساجد حدود 1150 مسجد در سراسر کشور در یک شبکه یک پارچه به هم متصل هستند.

وی حمایت فرهنگی از مساجد و ارایه خدمات فن آوری را از اهداف راه اندازی پرتال مساجد برشمرد و افزود: امیدواریم در آینده همه مساجد در این شبکه قرار بگیرند./921/پ201/ص
ارسال نظرات