۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۸۴۹۳۸
آیت الله حسینی بوشهری:

ملت ایران پرشور تر از همیشه در راهپیمایی روز قدس حضور می‌یابند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را از جلوه‌های بیداری ملت‌های آزاده جهان دانست و با اشاره به ابعاد پیام تاریخی امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس، بر ضرورت حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد.
1/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم، امروز در خطبه های نماز جمعه ‌که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، خواستار حضور حماسی و باشکوه ملت در راهپیمایی این روز شد و تاکید کرد: از ابتدای پیرزوی انقلاب اسلامی، تنازع اساسی بین دو جریان نظام اسلامی و استکبار جهانی وجود داشته و دارد، اما حمایت های آمریکا و متاسفانه نفاق برخی از سران کشورهای عربی و حمایت برخی دیگر از این دولت ها از این غده سرطانی باعث شد که این رژیم غاصب و صهیونیستی باقی بماند.

وی نظام های استکباری جهان را رو به افول خواند و تاکید کرد: به فضل الهی، ما امروز شاهد افول رژیم منحوس اسرائیل هستیم، این رژیم جعلی که روزی شعار از نیل تا فرات سر می داد، امروز تمام تلاش خود را برای حفظ موجودیت به کار گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: وضعیت این رژیم غاصب و جعلی هر روز بدتر از دیروز می شود و امروز همه جنایات و اقدامات اسرائیل غاصب را محکوم می نمایند.

شورای امنیت و سازمان ملل متحد دچار آبروریزی شده اند

امام جمعه قم، سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان های مدعی دفاع از دمکراسی و حقوق بشر در قبال این جنایات را محکوم کرد و با بیان اینکه شورای امنیت و سازمان ملل متحد دچار آبروریزی شده اند گفت: آنها از سویی ما را محکوم می کنند و از سوی دیگر در قبال جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی سکوت پیشه می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را از جمله جلوه های بیداری ملت های آزاده جهان دانست و با اشاره به ابعاد پیام تاریخی امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس، تاکید کرد: اگر فرمان امام(ره) صادر نمی شد، مساله فلسطین رو به کهنگی می رفت و گروه های سازش وارد می شدند و داستان را تمام می کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نشان دهنده وفاداری مردم به آرمان فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: ملت قهرمان، بیدار و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، با حضور حماسی و باشکوه خود در راهپیمایی روز قدس، به دنیا این پیام را می دهد که شما امروز با موضوع حمله به کاروان آزادی بیدار شدید، اما ما با رهنمودهای امام خمینی(ره) بیدار و آگاه بودیم.

آیت الله حسینی بوشهری، با اشاره به دیدار شماری از دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی و بیانات مهم مقام معظم رهبری، فرازهایی از بیانات ایشان مبنی بر این‌که وحدت باید بر مبنای معیار و اصول باشد را یادآور شد و گفت: اسلام، قانون اساسی و خط امام و رهبری از اصول اولیه انقلاب اسلامی است؛ هر کس به هر میزان این اصول را قبول دارد، به همان اندازه متصل و متحد با ما است.

وی تصریح کرد: همانگونه که رهبری تأکید کردند، با حرکت های تند نمی شود در جامعه خالص سازی ایجاد کرد و اسلام هم چنین اجازه ای را به ما نمی دهد.

امام جمعه قم، ضرورت توجه افراد از طرح مطالب مخل وحدت را متذکر شد و ابراز داشت: کسی نباید بی جهت سخنی بگوید و رفتاری از خود نشان دهد که نظام دچار چالش شود.

وی با بیان این که باید در جهت گسترش اسلام در جهان و تربیت انسان های مخلص تلاش کرد، گفت: باید برای گسترش دایره مخلصین تلاش کنیم نه این‌که دایره مخلصین را به علی(ع)، سلمان، مقداد و ابوذر خلاصه کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مأموریت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، این نبود که انسان های دارای ایمان درجه یک را در کنار خود نگه دارد، بلکه این پیامبر رحمت و مهربانی، افراد متوسط الایمان و ضعیف الایمان را نیز راهنمایی می‌کردند.

دولتمردان، شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهند

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به تمامی دولتمردان تبریک گفت و این دو شهید بزرگوار را بهترین الگوهای رفتاری و عملی مسؤولان و دولتمردان دانست و از آنان خواست از شهیدان رجایی و باهنرالگو بگیرند و از رفتار و سیره آنها تأسی کنند.

امام جمعه قم، فساد ستیزی، سلامت اقتصادی و اخلاقی، عدالت خواهی، عدالت گستری، افتخار کردن به اسلام و نظام، مردمی بودن، شجاعت و خردگرایی را از شاخصه‌های دولت اسلامی برشمرد و گفت: اگر می خواهیم دولت را به صورت خیرخواهانه و دلسوزانه نقد کنیم، این موضوع باید بر اساس شاخصه های اسلامی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: شایسته سالاری در انتخاب کارگزاران، پاسخگو بودن در کنار مسؤولیت پذیری، برخورداری از سعه صدر، تحمل سخن مخالف، نظارت بر عملکرد مدیران، قانون گرایی، دفاع قاطعانه و شجاعانه برای احقاق حقوق ملت از دیگر شاخصه های دولت اسلامی است.

نام و آوازه جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح و طنین انداز است

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: خوشبختانه در نظام اسلامی شرایط کشور به گونه ای است که سعی بر این است که دولتمردان به این سمت حرکت کنند و در راستای تحقق این مهم، از رسانه ها و دلسوزان کشور انتظار می رود دولت را در رسیدن به این شاخصه ها کمک کنند.

امام جمعه قم، با بیان این‌که وظیفه ملت و دولت در ارتقا جایگاه نظام بسیار مهم است تأکید کرد: باید به مسؤولان و دولت کمک کرد تا بتوانیم در برابر تهاجم همه جانبه رسانه ای، تبلیغاتی و سیاسی دشمن به پیروزی برسیم.

وی با تحسین دستاوردهای و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی، این موفقیت ها را برای جهانیان خیره کننده توصیف و تصریح کرد: خوشبختانه ملت و دولت های ما در دوران های مختلف انقلاب اسلامی، موفقیت های بیشماری را کسب کرده اند و بحمدلله امروز نام و آوازه جمهوری اسلامی ایران در دنیا مطرح و طنین انداز است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ابعاد سیل ویرانگر پاکستان، ضرورت امداد رسانی و کمک به سیل زدگان را یادآور شد و با ابراز همدردی با مصیبت زدگان پاکستان گفت: رهبر فرزانه و معظم انقلاب اسلامی دستورات مهمی را در این راستا صادر فرمودند، مراجع تقلید و دیگر علما نیز تأکیدات بسیار خوبی در این راستا داشتند و به زلزله زدگان کمک کردند؛ امیدواریم مردم هم از هرگونه کمک مادی، معنوی و غیر نقدی و نقدی به سیل زدگان مظلوم پاکستان دریغ نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: در حال حاضر مردم این کشور در وضعیت اسفناکی به سر می برند و خبرهای ناگواری از این کشور در آب فرورفته به گوش می رسد؛ از این رو ضروری است ملت ایران که همواره در کارهای انسان دوستانه و خیر پیشگام و پیشقدم بوده اند، در این امر نیز رسالت خود را همچون گذشته انجام دهند و به داد برادران دینی خود برسند. /924/پ201/س
ارسال نظرات