۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۸۵۰۵۹
آیت الله موسوی جزایری:

روز جهانی قدس نماد ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: ابراز انزجار از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس، کم‌ترین خدمتی است که از دست مسلمانان در برابر موضوع فلسطین بر‌می‌آید.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دزفول، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شامگاه شنبه، در جلسه شورای اداری شهرستان دزفول اظهار داشت: اکتفا به گفتن این که اسرائیل غاصب و ظالم است و مردم بی گناه فلسطین را از سرزمینشان بیرون کرده کافی نیست؛ بلکه باید این موضوع به شکل عملی ابراز شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که روز قدس از سوی امام راحل برای مسلمانان سراسر جهان تعیین شده است، ابراز داشت: در این روز باید از خانه‌ها بیرون آمد و انزجار خود را از ظلم‌ها و جنایات اسرائیل ابراز کرد و این کم‌ترین خدمتی است که از دست مسلمانان در برابر موضوع فلسطین بر می‌آید.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که ملت ایران در سه دهه عمر با برکت انقلاب، همت خود را در این خصوص نشان داده است، ابراز امیدواری کرد‌ به یقین ملت شریف ایران اسلامی امسال همچون سال‌های گذشته عمق خشم و انزجار خود را با شرکت در راهپیمایی های روز قدس به جهانیان نشان خواهد داد.

امام جمعه اهواز خطاب به مسؤولان و برنامه ریزان این راهپیمایی ها در استان خوزستان از آنان خواست تا با راهکارهای مناسب و انتخاب بهترین و کوتاه‌ترین مسیرها به رعایت حال مردم در این فصل گرم بپردازند تا خدای ناکرده این گرما سبب کاهش جمعیت نشود؛ اگر چه مردم باید اطمینان داشته باشند که هرقدر گرما بیشتر شود، اجر آنان نزد خداوند متعال بیشتر خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، دزفول را شهر دارالمؤمنین دانست و از تلاش حجت الاسلام قاضی دزفولی، امام جمعه این شهرستان جهت برگزاری این مراسم با هدف همدلی و اتحاد تقدیر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیان تفاسیری در خصوص لیالی قدر پرداخت و با استناد به برخی تفاسیر این شب‌ها را تعیین سرنوشت انسان‌ها و تقدیر مقدرات عنوان کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: شب‌های قدر فرصتی استثنایی هستند که انسان با حضور قلب و توجه خاص، این شب‌ها را غنیمت شمرده و برای خود، خانواده، کشور، نظام و طول عمر رهبر معظم انقلاب دست به دعا بردارد.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسه شورای اداری دزفول به پیشنهاد امام جمعه این شهرستان با هدف ایجاد وحدت و همدلی را بسیار مفید و گامی ارزنده در جهت نیل به اهداف نظام و منطقه معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر حفظ وحدت مسؤولان دزفول تأکید کرد و بیان داشت: شهرستان دزفول منطقه‌ای توسعه یافته، قوی و مطرح در استان است که تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی میان مسؤولان می‌تواند روند رشد شهرستان را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

رییس شورای حوزه های علمیه خوزستان وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد را از مهم ترین ویژگی های شهرستان دزفول دانست و با بیان این که توسعه نیروی انسانی شاه کلید توسعه است، گفت: در کنار توسعه نیروی انسانی صنعت، کشاورزی، اقتصاد رشد می یابد.

امام جمعه اهواز با بیان این که کیفیت مهم ترین بعد توسعه نیروی انسانی است، افزود: توسعه کیفی یعنی این که دزفول که یکی از مراکز نیرو خیز کشور است، از نظر استعداد علمی، توان مدیریتی و انواع شایستگی های خدادادی موجود در مردم این شهرستان که هر کدام می توانند کشوری را اداره کنند، فضایی توأم با رفاقت و صمیمیت داشته تا بتوانند دانشگاه ها و حوزه های علمیه با تربیت نیروهای تخصصی مسؤولیت سنگین خود را ادا کنند.

وی محور و ستون فقرات جامعه را نیروهای ارزشی و تحصیل کرده دانست و اذعان داشت: آنچه به جامعه جهت می دهد نیروهایی هستند که در حوزه های علمیه و دانشگاه ها ساخته می شوند.

گفتنی است، در این جلسه حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه و غلامرضا اخوان صباغ، فرماندار دزفول به ارائه توضیحاتی درباره مسائل  دزفول پرداختند./945/پ202/س
ارسال نظرات