۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۸۵۲۷۵

حمایت از فلسطین مرکز ثقل وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: حمایت از قدس و فلسطین مرکز ثقل وحدت همه مذاهب اسلامی است.
مسجد الاقصي قبه الصخره فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در این بیانیه ضمن لبیک به منادی روز جهانی قدس حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای همه مسلمانان جهان به ویژه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی را به مشارکت در آئین اسلامی، انسانی راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به نمایندگی از روحانیون معظم، دارالقرآن الکریم و مؤسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی، انجمن های اسلامی، تشکلهای دینی و هیئات مذهبی، کانونهای فرهنگی، در آستانه فرا رسیدن روز قدس با انتشار بیانیه ای از عموم مردم مؤمن، متعهد و مدافع اسلام ناب محمدی (ص) خواست با شرکت پرشور خود در راهپیمایی روز قدس برگ زرین دیگری بر صفحات افتخار آفرین عدالت طلبی این مرز و بوم رقم بزنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز قدس میراث ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و فلسطین پاره تن اسلام و نقطه عینی تقابل حق با باطل است و تلاش برای آزاد سازی آن نشانگر اعتقاد راسخ مسلمین به وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورمداران عرصه جهانی است.

این بیانیه در ادامه می افزاید: روز قدس فریاد رعد آسای ملتهای مسلمان است که بر سر سفاکان صهیونیست فرود می آید و این موجود پلید و پوشالی را به لرزه در می آورد و در سایه آن جوانه های امیدی تازه در جهان به ویژه درکشورهای اسلامی سربرمی آورد و مسیر مبارزه‌ی بی‌امان مردم فلسطین را شتابنده و توفنده تر از پیش می سازد.

مستضعفان وارثان واقعی و نهایی زمین هستند و این نص صریح قرآن است که به مسلمین این مژده را می دهد که عمر زورمداری و بی‌عدالتی فرعونیان کوتاه و پیروزی نهایی از آن صالحان و هدایت یافتگان و حزب الله است که فانّ حزب الله هم الغالبون'.

در بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی آمده است: هر چند ثمره این شجره خبیثه و نامیمون زورمداران جهان جنایت، خیانت، کشتار انسانهای بی گناه و بی دفاع بوده است اما قدرت پروردگار متعال در گامهای استوار و مشتهای کوبنده و حق طلبانه مردان و زنان مسلمان و دریای مواج و خروشان مسلمانان روزه دار نمود می یابد و سرانجام این نبرد با پیروزی گروه حق به پایان می رسد که «جاء الحق و زهق الباطل، انّ الباطل کان زهوقا».

در این بیانیه خاطرنشان شده است: حمایت از قدس و فلسطین مرکز ثقل وحدت تمام مذاهب اسلامی و شیعه و سنی است و اکنون وظیفه امت اسلامی و تمامی آزادگان جهان است که هوشیارتر و متحد تر از پیش و با نگاه به چشم انداز آینده ای روشن به انوار رحمت الهی حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده با لبیک گفتن به پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و پیگیری منویات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) پرشور تر از همیشه در صحنه این مبارزه حضور یابند که انشاءالله پیروزی با مسلمین و مظلومین جهان است./935/د102/س
ارسال نظرات