۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۵۵۵۱
بخش نخست/لاریجانی:

طرح سازش، امنیت سازی برای اسرائیل غاصب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی تنها راه نجات فلسطین را مقاومت دانست و با بیان اینکه طرح سازش، امنیت سازی برای اسرائیل غاصب است تاکید کرد: امت اسلام و سران کشورهای عربی باید بدانند طرح های سازش جز تضییع حقوق مردم فلسطین نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.
دکتر علي لاريجاني دکتر علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز قدس و در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به روز جهانی قدس، این روز را ابتکار ماندگار امام راحل دانست و این روز را روز ابراز تنفر جهانی امت اسلام از صهیونیسم بین الملل ارزیابی کرد.

لاریجانی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حزب‌الله لبنان را افتخار جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: موج بیداری انقلاب اسلامی، انتفاضه بزرگ را در فلسطین ایجاد کرد، و شرایط منطقه را تغییر داد و این چیزی نبود که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها آن را بپسندند.

وی با بیان اینکه ابتکار امام راحل (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اجازه نداد که این مساله یک موضوع عربی و اسرائیلی باقی بماند گفت: امام راحل مساله فلسطین را موضوع اصلی جهان اسلام دانستند و همه مسلمانان را به حمایت از این کشور اشغالی فراخواندند و روز قدس نیز نماد چنین آرمانی است.

لاریجانی راه نجات فلسطین را مقاومت دانست و تاکید کرد: امت اسلام و سران کشورهای عربی باید بدانند طرح های سازش جز تضییع حقوق مردم فلسطین نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی، بیداری ملت های آزاده جهان را مرهون انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: موج بیداری انقلاب اسلامی انتفاضه بزرگ در فلسطین ایجاد کرد و آمریکا و اسرائیل تصور آن را هم نمی کردند.

وی ادامه داد: حزب‌الله لبنان معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی و فرهنگ جهاد است و بحمدلله رزمندگان مقاومت در نبردی نابرابر شکستی تلخ و تاریخی به رژیم تا بن دندان مسلح اسرائیل تحمیل کردند و هیمنه پوشالی این رژیم جعلی را درهم شکستند.

لاریجانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به افول و زوال است گفت: آثار ناامیدی بعد از جنگ 33 روزه در این رژیم بوجود آمده است و آنها نیز خود اذعان می کنند که در آستانه فروپاشی و سقوط هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز رژیم اسرائیل با رفتارهای دوگانه سعی می کند شرایط را به نفع خود تغییر دهد و مقاومت را بشکند، از سویی دیگر نیز برای انحراف در ادامه مقاومت، مذاکرات صلح را دامن می زنند.

وی مذاکرات سازش روز گذشته اوباما و سران برخی از کشورها در واشنگتن را از مبتذل‌ترین نوع مذاکرات دانست و ابراز داشت: آنچه دیروز اوباما انجام داد، از مبتذل ترین مدل های گفت و گو و کاملا نمایشی بود.

لاریجانی تصریح کرد: اوباما به جای این نمایش های مبتذل و بی فایده، باید پاسخ دهد که نیروهای آمریکا در عراق چه کار کرده‌اند؟ آیا چیزی جز کشتار و غارت و بمباران انجام داده اند؟ آقای اوباما این پیروزی نیست، بلکه شکست مفتضحانه شما است.

وی اظهار داشت: آقای اوباما باید در خصوص اشغال افغانستان نیز پاسخگو باشند که چه بر سر مردم این کشور آورده است؛ پرونده آمریکا در افغانستان نیز سیاه و غیر قابل توجیه است.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد شدید از طرح های سازش یادآور شد: آمریکا با فریبکاری فرصت را برای جنایت های اسرائیل ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: پرونده آمریکا و برخی کشورهای غربی به قدری سیاه و ننگین است که ملت اسلام و مسلمانان جهان فریب صلح‌طلبی شان و مانورهای تبلیغاتی آنها را نخواهند خورد.

لاریجانی افزود: تلاش آمریکا و کشورهای غربی بر این بود که مساله فلسطین را یک نزاع بین این کشور و رژیم اشغالگر قدس قلمداد کنند و ماجراهای سازش نیز دقیقا در همین راستا است تا در بیداری بوجود آمده و مقاومت فلسطین خلل ایجاد کنند.

رییس قوه مقننه گفت: طرح های سازش در واقع از کمپ دیوید آغاز شد و طرح مبتذل روز گذشته نیز در ادامه آن بود؛ با این وجود تاکنون هیچ گام و اقدامی برای احیای حقوق فلسطینی‌ها برداشته نشده است.

لاریجانی ادامه داد: نکته بارز در این گونه طرح های به اصطلاح مصلحت آمیز، این است که همیشه اسرائیل در این طرح‌ها تجاوزات خود را بیشتر می‌کند تا اراده ملت مسلمان را تضعیف نماید.

رییس مجلس با بیان اینکه طرح سازش اوباما، امنیت سازی برای اسرائیل غاصب است خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی تحرکات جدیدی را آغاز کرده اند و ماجرای پرونده هسته‌ای ایران و مساله سازی در لبنان علیه حزب‌الله از جمله این تحرکات است که باید نسبت به آن مراقب و هوشیار بود.

وی خطاب به سران کشورهای غربی دخیل در امر سازش و آمریکای جنایتکار گفت: شما ‌اگر تصور می‌کنید می توانید با حقه بازی و این گونه ترفندها علیه حزب‌الله لبنان و فلسطین ماجراجویی کنید، دچار اشتباه شده‌اید و بدانید که این مطلب سرنوشت این رژیم منحوس را تغییر خواهد داد و ملت ایران در کنار فلسطین و مقاومت سیلی سخت و فراموش نشدنی بر شما خواهند زد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات