۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۸۵۵۵۳
آیت الله علوی گرگانی:

پاکی دل ها در شب های قدر بعد از ماه مبارک رمضان نیز باید تداوم یابد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پر فیض قد را بهترین فرصت برای توبه و زدودن دل ها از گناهاه دانست.
2/ آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله علوی گرگانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گرگان، به فضیلت های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دراین شب پر فیض مقدرات یک ساله انسان ها رقم می خورد.

وی با بیان این که مؤمنان باید در این شب ها تقدیر سالانه خود را از باریتعالی درخواست کنند، افزود: باید با اقامه نماز، قرآن برسرگرفتن، ذکر دعا و استغفار ازخداوند متعال مقدرات سالانه خود درخواست کنیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تقارن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امسال با شب جمعه گفت: این تقارن بسیار مهم است چون هر یک از این ها به نوبه ی خود دارای فضیلت های بسیاری هستند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم شب قدر را شب تقدیر مؤمنان دانست وت صریح کرد: در چنین شب هایی باید با خزوع به درگاه باریتعالی تقدیر با خیر و برکتی را از خداوند متعال برای خود درخواست کنیم.

وی ماه مبارک رمضان به ویژه شب های پر فیض قد را بهترین فرصت برای توبه و زدودن دل ها از گناهاه دانست و گفت: باید پاکی شب های قدر بعد از ماه مبارک رمضان نیز تداوم یابد و باید تلاش کنیم همان طور که در این شب های با عظمت پاک و مطهر شدیم دیگر با گناه و معصیت آن را آلوده نکنیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حضور گسترده جوانان درمراسم شب های قدر، این حضور را نشان ازدینداری جوانان ایرام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور جوانان درمجالس معنوی باید بیشتر شود تا بهره کافی از معنویات برده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امور دنیوی را وسیله ای برای رشد و تعالی انسان ها دانست و تصریح کرد: این امور کارها تنها وسیله ای برای رسیدن به معبود ازلی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از انسان ها به دلیل عدم آشنایی با جهان آخرت و شرایط موجود آن در این دنیا دست به کارهای نامطلوب می زنند، تصریح کرد: باید در منابر و خطابه ها با الفاظی مناسب و مخاطب پسند مردم را با خداوند متعال آشنا کرده و آنها به سوی باریتعالی دعوت کرد.

آیت الله علوی گرگانی تقویت باور وجودی دنیای آخرت درمیان مردم به ویژه جوانان را موجب کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نظیر بی بندو باری های اخلاقی و بد حجابی دانست و بیان داشت: باید این باور در میان جوانان تقویت شود تا شاهد کاهش مشکلات در این حوزه باشیم.

گفتنی است، آیت الله علوی گرگانی از ابتدای ماه مبارک رمضان به منظور امور تبلیغی خود به استان گلستان سفر کرده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات