۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۸۶۱۲۴

دوره بصیرت اساتید دانشگاه های شمالغرب کشور در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره بصیرت اساتید دانشگاه های شمالغرب کشور از امروز به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی آغاز شد.
گردهمايي بصيرت
میکائیل جمال پور، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دوره بصیرت اساتید دانشگاه های شمالغرب کشور از امروز آغاز و تا 23 شهریور ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی و عقیدتی با حضور اساتید دانشگاه های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی‌، اردبیل و زنجان در دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این برنامه ها در تبریز و در شهرهای مقدس قم و مشهد تداوم خواهد داشت.

جمال پور ادامه داد: پرداخت جدی نسبت به مطالبات بحق مقام معظم رهبری از دانشگاه، اساتید و دانشجویان، خصوصا در این مقطع بسیار حساس و مهم،ایجاد ادبیات و تحلیل واحد در میان همه اساتید محترم مخصوصا اساتید مراکز آموزش عالی شمالغرب کشور و قرار گرفتن در جریان آخرین تحولات و چالش های مهم داخلی و بین المللی از جمله اهداف برگزاری این دوره می باشد.

به گفته وی یافتن راهکارهای مناسب علمی برای رفع مشکلات فرهنگی به ویژه در دانشگاه ها از سوی اساتید و به نمایش گذاشتن گفتمان انقلاب اسلامی و تجلی عینی وحدت و انسجام قشر اندیشمند دانشگاهی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید از جمله دیگر اهداف برگزاری این دوره است.

جمال پور با تشریح سیاست های کلی سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: این دوره در راستای عملی ساختن بخشی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در جهت توانمند سازی اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر فرهیخته اساتید دانشگاهی، در آستانه ی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مراکز آموزش عالی برگزار می شود.

گفتنی است، سپاه عاشورا، دانشگاه های تبریز، صنعتی سهند، پیام نور، تربیت معلم آذربایجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، واحد علوم و تحقیقات تبریز و دفاتر نهاد های نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در برگزاری این دوره سه روزه همکاری خواهند کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات