۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۸۶۵۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن سوزی با ارزش های پذیرفته شده دنیای سکولار هم در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: قرآن سوزی با ارزش های جهان غرب تعارض دارد زیرا ارزش هایی نظیر تساوی ادیان و آزادی عقیده در آنجا پذیرفته شده است.
تجمع طلاب و روحانيون در مدرسه فيضيه قم در اعتراض به هتک حرمت قرآن کريم

حجت الاسلام محمد علی رستمیان، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قرآن سوزی در آمریکا و تشدید اسلام هراسی در جهان، گفت: اسلام هراسی ریشه در اتفاقات سالهای اخیر در جهان دارد که می توان به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره داشت.

وی انقلاب اسلامی ایران را مایه گسترش اسلام در جهان معرفی کرد و بیان داشت: امروز اسلام با اقبال زیادی از سوی مسلمانان مواجه شده یعنی مسلمانان به هویت اسلامی خود افتخار می کنند و همچنین اسلام توانسته در جهان مسیحیت مشتاقانی پیدا کند.

وی گسترش اسلام را باعث خشم مسیحیان تندرو دانست و بیان داشت: در طول این سالها رسانه های غربی، بحث گسترش اسلام را با عنوان مسلمان شدن اروپا مطرح کرده‌اند.

وی بیان داشت: یکی از مفاهیمی که در جهان بر سر آن جنجال درست کرده‌اند، مفهوم جهاد در اسلام است که باید اندیشمندان آن را به درستی تعریف کنند.

استاد دانشگاه اصفهان اظهار داشت: یکی از کارهایی که شهید مطهری انجام داد، نوشتن کتابی به نام جهاد بود تا شبهات در این عرصه را پاسخ دهد، وی جهاد را نه بمعنای درگیری برای تسلط اسلام بلکه به معنای برداشتن موانع عنوان می کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تحریف تاریخ توسط برخی مستشرقان درباره حقایق اسلام و همچنین برخی بد سلیقگی ها و کج روی‌ها مانند گروه طالبان باعث شده تا اسلام در غرب بد معرفی شود.

وی گفت: قرآن سوزی با ارزش های جهان غرب تعارض دارد زیرا ارزش هایی نظیر تساوی ادیان و آزادی عقیده در آنجا پذیرفته شده است.

محقق کلام اسلامی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که مسیحیت نیز دارای بدرفتاری های اجتماعی سنگینی مانند جنگ صلیبی شده است که این سیاه ترین برگ تاریخ مسیحیت را رقم زده، پس آنها نباید مسائل جهان اسلام را سیاه نمایی کنند.

وی در پایان گفت: مسؤولان کشورهای اروپایی و رهبران مذهبی مسیحی باید نشان دهند که از عصر قرون وسطی بیرون آمده اند و نمی خواهند اشتباهات تاریخی خود را تکرار کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات