۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۸۶۹۵۴
استاد حوزه علمیه قم:

اتقان‌گویی در پاسخ به شبهات رعایت شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی گفت: نکته‌ای که بسیار بایستی در پاسخ به شبهات دینی مورد توجه قرار دهید، اتقان جواب است پاسخ ندادن به یک سؤال بهتر از این است که اشتباه پاسخ دهیم.
هادوي تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی، مدرس سطح عالی حوزه علمیه و عضو هیأت امنای پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی در حاشیه نخستین نشست «ولایت فقیه؛ مبانی و دیدگاه ها» از سامانه پاسخگویی اینترنتی «ایپرسش» بازدید کرد.

وی در این دیدار خطاب به دست اندرکاران این سامانه اظهار داشت: نکته ای که بسیار بایستی مورد توجه قرار دهید اتقان جواب است پاسخ ندادن به یک سؤال بهتر از این است که اشتباه پاسخ دهیم چرا که جواب اشتباه نه تنها سبب گمراهی شخص یا جمعی می شود؛ بلکه به مکتب تشیع هم بسیار ضربه می‌زند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از این رو با وجود این‌که بنده نخستین پاسخگوی اینترنتی سؤالات دینی بوده و بیش از هفده سال است پاسخ‌گویی اینترنتی دارم هنوز به دوستان اجازه نداده‌ام پاسخ‌گویی آنلاین ارائه دهند و علت آن همین است که که مبادا اشتباهی رخ دهد.

وی ادامه داد: اکنون پایگاه اینترنتی ما حتی برای پاسخ‌گویی آفلاین مراحل بسیار پیچیده‌ای را طی می‌کند تا یک جواب روی سایت قرار گیرد. برخی مجموعه ها متأسفانه پاسخگویی می کنند و جواب‌های اشتباه می دهند و بعد از چندین سال شروع به اصلاح می‌کنند این کار درستی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی تأکید کرد: کار شما کاری ارزشمند است، اما هرچه ممکن است بر اتقان جواب دقت کنید تا منشأ خیرات بیشتر باشد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان یادآور شد: پاسخگویی پایگاه اینترنتی islamquest.net www. که هم اکنون به ده زبان انجام می شود در آینده نزدیک به چهارده زبان انجام خواهد شد./930/پ202/س


ارسال نظرات