۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۷۴۸۸

چهارمین همایش علمی پژوهشی فضایل رضوی در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین همایش علمی ـ پژوهشی فضایل رضوی با رویکرد سیره اجتماعی امام رضا‌(ع) با حضور محققان حوزوی و دانشگاهی و مسؤولان استانی در زاهدان برگزار شد‌.
جشنواره امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان، چهارمین همایش علمی ـ پژوهشی فضایل رضوی با رویکرد سیره اجتماعی امام رضا‌(ع) روز گذشته با حضور محققان حوزوی و دانشگاهی و مسؤولین استانی در تالار اشراق مجتمع بزرگ فرهنگی وهنری زاهدان برگزار شد.

نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این همایش ملی پس از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه، امسال تعداد 95 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: از این تعداد پنج اثر به عنوان برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب شده و هشت مقاله استانی نیز به میمنت لقب مبارک ثامن الحجج حایز رتبه شده است.

وی، نکته برجسته فراخوان همایش چهارم را محور های تخصصی آن بیان کرد و افزود: بیشتر شرکت کنندگان در همایش دارای مراتب علمی و دانشگاهی برخوردار هستند.

دبیر چهارمین همایش علمی ـ پژوهشی فضایل رضوی، اظهار داشت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی تشیع و تسنن در ارتباط با امام رضا(ع)، از سوی این اداره کل برگزار شده است.

برشان خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره اسماء الحسنی با رویکرد ولایت عشق از برنامه های جنبی این همایش است.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان وبلوچستان، نیز در این همایش با اشاره به فضایل و جایگاه رفیع علمی امام رضا(ع)، از علم آن حضرت با عنوان اقیانوس بی کران رضوی یاد کرد و گفت: بشر هر چه قدر تلاش کند نمی تواند ذره ای از این اقیانوس را در قالب تحقیق و پژوهش ارائه دهد.

وی، با اشاره به زاویه نگاه تاریخی امام رضا(ع) افزود: هر چه شناخت حقایق بیشتر باشد درک ائمه بهتر خواهد بود و بهره مندی جامعه و مردم استفاده از سیره و کرامات ائمه است.

در پایان این مراسم شرکت کنندگانی که آثارشان در چهارمین همایش علمی ـ پژوهشی فضایل رضوی زاهدان حائز رتبه های برتر شده بود با اهدای جوایزی تجلیل شد.

گفتنی است، همچنین نمایشگاه نقاشی با عنوان «اسماءالحسنی و القاب امام رضا(ع)» از آثار دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان در حاشیه این همایش برپا شد./940/د102/س
ارسال نظرات