۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۸۷۵۵۶
آیت الله نوری همدانی:

هنر باید در خدمت اسلام قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه هنر باید در خدمت اسلام قرار گیرد گفت: از هنر باید در راستای نشر معارف اسلام و اهل بیت(ع) بهره گرفته شود.
آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز چهارشنبه در درس اخلاق هفتگی خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به فرازهای از بیانات امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، به تحلیل و بررسی فتنه های مختلف از صدر اسلام تاکنون پرداخت.

وی با اشاره به حوادث تاریخی زمان امام علی(ع) تصریح کرد: کسانی که با اسلحه و سلاح، امنیت مردم را بهم می زنند و در جامعه ایجاد رعب و وحشت می کنند مفسد فی الارض هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به علل به وجود آمدن فتنه و جنگ جمل ابراز داشت: آنها در برابر جبهه حق و حضرت علی(ع) موضع گرفتند، اما مولای متقیان با تدبیر خود، این فتنه را کور و خاموش کرد.

وی با اشاره به روایاتی تاکید کرد: در صحنه زندگی بشر همواره یزید و یزیدیان در هر عصر و زمانی وجود دارند و باید در برابر آنها موضع گرفت و هوشیار بود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما باید برخوردها و حوادث تاریخی را ریشه یابی و واکاوی کنیم که اگر مثل و مشابه آن در زمان ما تکرار شد بدانیم چه وظیفه و رسالتی داریم و چه باید بکنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه مطالعه تاریخ در زندگی، فهم و فرهنگ بشر نقش بسزایی دارد گفت: ما باید با مطالعه و تأمل در رخدادها و وقایع تاریخی، با حقایق آشنا شویم و حوادث را ریشه یابی کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش هنر در جوامع ابراز داشت: هنر باید در خدمت اسلام قرار گیرد و اگر این گونه شود بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی، شعر را از جمله هنرهای مؤثر در اقوام و جوامع مختلف عنوان و تاکید کرد: شعر در برانگیختن احساسات مردم و جامعه بسیار مهم است و اگر از آن در راستای نشر معارف اسلام و اهل بیت(ع) استفاده شود بسیار مفید است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات