۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۸۶۲۸

چهارمین کنگره شعر عاشورایی در مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، از برگزاری چهارمین کنگره «شعر عاشورایی» مازندران در شهرستان قائمشهر خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری چهارمین کنگره «شعر عاشورایی» مازندران در قائمشهر خبر داد.

وی با بیان این که نخستین دوره کنگره شعر عاشورایی مازندران سال 86 در شهرستان ساری، دومین دوره آن سال 87 در بابل و سومین دوره آن سال  گذشته در تنکابن برگزار شد، افزود: چهارمین دوره این این کنگره با همکاری این اداره کل و کانون مداحان شهرستان قائمشهر برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، زمینه سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات دینی، برقراری ارتباط بیشتر میان اهل قلم از یک سو و سازمان تبلیغات اسلامی از سوی دیگر، فرهنگ سازی، آگاهی و شناساندن آسیب ها و معضلات عزاداری و شادمانی معصومین را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: شعرا باید اشعار خود را بیشتر به سوی بیان معارف اهل بیت (ع) سوق دهند و مداحان نیز به سمت اشعار فنی و معتبر گرایش پیدا کنند.

وی بیان داشت: از مداحان، شاعران و اهل قلم دعوت می شود تا آثار خود را تا پایان آبان ماه امسال به دبیر خانه چهارمین کنگره شعر عاشورایی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قائمشهر ارسال کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: در بخش اشعار آیینی به پنج نفر، در بخش اشعار مفهومی به سه نفر، در بخش اشعار محلی بومی مازندرانی به سه نفر و در زمینه مقاله و نثر ادبی به سه نفر جوایز کمک هزینه عتبات عالیات سوریه اهدا خواهد شد.

گفتنی است، چهارمین کنگره شعر عاشورایی پیش از ماه محرم امسال در شهرستان قائمشهر برگزار خواده شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات