۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۸۳۲
ریییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

اتاق فکر نخبگان دینی در شهرستان نکا راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به هجمه های مختلف فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، از تشکیل اتاق فکر نخبگان دینی در این شهرستان خبر داد.
روحانيت و جوان
حجت‌الاسلام محمد علی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تشکیل اتاق فکر نخبگان دینی در این شهرستان خبر داد و گفت: این تصمیم به منظور بهرمندی از دانش و تجارب مردمی و کنکاش و بررسی راهکارهای مناسب فرهنگی در راستای سیاست‌های کلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: اتاق فکر ضرورت فراموش شده‌ای است که باید در نهادهای فرهنگی مورد توجه بیشتر قرار گرفته و مسؤولان در زمینه بهره‌برداری از افکار بلند فرهیختگان و نخبگان تلاش کنند.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به هجمه های مختلف فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: در چنین شرایطی بهره گیری از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی جامعه ضرورت دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا القای شبهات دینی، فرهنگی و سیاسی را یکی از برنامه های شوم دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط جدید و با توجه به ضرورت پاسخ‌گویی به ذهنیت‌های مختلف در جامعه، تشکیل و فعال کردن اتاق فکر، ذهن جامعه را به سمت نوگرایی هدایت می‌کند.

وی با بیان این که اتاق فکر دو نقش کلیدی فکرسازی برای مفهوم‌آفرینی و گشودن گره‌های فکری که در فرآیند عمل را در برنامه‌‌سازی ایفا می‌کند، بیان داشت: بررسی چالش‌های فرهنگی در راستای سیاست‌ها و حل مشکلات فرهنگی جامعه با بررسی راه کارهای مختلف از جمله مسائلی است که در این اتاق فکر مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام الیاسی اضافه کرد: اتاق فکر نخبگان دینی این شهرستان فعالیت خود را با عضویت بیش از بیست نفر از نخبگان در حوزه های علوم قرآنی، هیأت های مذهبی، روحانیان، مناسبت‌های مذهبی، یادواره‌ها، ساماندهی مراسم ها، آسیب‌شناسی اجتماعی و بررسی آسیب‌های مختلف مراسم‌های مذهبی و جلسات خانگی آغاز کرده است.

وی بیان داشت: جلسه اتاق فکر نکا هر دو هفته یک بار برگزار شده و در آن فرصت‌ها و آسیب‌های مختلف فرهنگی در شهرستان نکا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام الیاسی در ادامه از فراگیری بیش از صد دانش آموز نکایی در دوره‌های مختلف طرح نخبگان جوان خبر داد و افزود: در طرح نخبگان جوان نیز ما با شناسایی و بهره‌مندی از دانش‌آموزان منتخب مدارس نکا، مسائل مختلف فرهنگی، دینی و احکام را به آنان آموزش می‌دهیم./950/پ202/س
ارسال نظرات