۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۸۹۵۹
آیت الله شاه آبادی:

ریشه همه گناهان به عدم باور خداوند برمی گردد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شاه آبادی در درس اخلاق گفت: با درک و باور حقیقی خداوند گناه هیچ گاه به سمت انسان نمی آید.
ریشه همه گناهان به عدم باور خداوند برمی گردد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله شاه آبادی ، استاد حوزه علمیه در درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی،با اشاره به این که اخلاق دارای دو جنبه علمی و عملی است، گفت: از لحاظ علمی راه ما برای ما مشخص می شود و با التزام عملی این مسبر طی می شود.

وی با تاکید بر این که عمل به واجبات و ترک محرمات و التزام عملی به خوبی ها مهمتر از جنبه نظری اخلاق است، ابراز داشت: برای رسیدن به کمال اعمال خود را با فرمایشات اهل بیت (ع) تطبیق کنید.

ابن استاد اخلاق با بیان این که اهل بیت حق را دیده اند و افزون بر عمل به حق آن را برای ما تبیین کرده اند، خاطرنشان کرد: با وجود گفتار گوهر بار معصومین به هیچ چیز دیگر نیاز نداریم و کتاب های اخلاقی افرادی که از اهل بیت دور شده اند اخلاق واقعی نیست.

وی با اشاره به این که عده ای قصد رعایت اخلاق را دارند ولی دچار اشتباه شده و حالت ترش رویی به خود می گیرند، اظهار داشت: با برای درک ظرافت های اخلاق باید به احادیث اهل بیت مراجعه کنیم و طبق روایات حزن مومن در دل و لبخند بر وجهش است.

آیت الله شاه آبادی عدم باور حقیقی خداوند را علت اصلی گناه معرفی کرد و گفت: اگر انسان جایگاه حقیقی خداوند را درک کند و از دل و جان ایمان بیاورد هیچ گاه دروغ و غیبت و معصیت به سراغ او نمی آید.

وی به روحانیان وطلاب گوشزد کرد: رفتار و اعمال شما برای مردم مجسمه دین است و یک قدم کوتاهی شما باعث کوتاهی بسیاری از سوی مردم خواهد شد.

گفتنی است؛ درس اخلاق مرکز جامع علوم اسلامی هر هفته صبح به طور منظم با حضور طلاب مقطع سطح ودرس خارج فقه و اصول این مرکز خواهد شد./921/پ202/ص

ارسال نظرات