۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۹۰۰۱
امام جمعه رشت:

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره فصل الخطاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که در جامعه ای که ولی فقیه حضور داشته باشد، فکر الهی حاکم است، گفت: تضعیف جایگاه رهبر حکومت دینی حرام است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه نخست نماز جمعه رشت با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در جامعه، اظهار کرد: برای مدیریت جامعه در دنیای اسلام مجتهدی جامعه الشرایط عملدار مدیریت جامعه می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در قانون اساسی پشتوانه ای برای رهبری قرار داده شده و آن پشتوانه انتخاب رهبری به دست نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری است.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که نص صریح قانون اساسی بر فصل الخطاب بودن بیانات رهبر تاکید دارد، گفت: اختیارات رهبر پشتوانه مردمی دارد و سفر اخیر مقام معظم رهبری به قم، نشان دهنده جایگاه عظیم مردمی ایشان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: در جامعه ای که ولی فقیه حضور داشته باشد، فکر الهی حاکم است.

امام جمعه رشت در ادامه با تبیین شرایط و راهکارهای نقد رهبر در جامعه دینی، اظهار داشت: نقد عملکرد رهبر نباید به تضعیف جایگاه رهبری منتهی شود چون تضعیف جایگاه رهبری حکومت دینی حرام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج حوزه های علمیه، کتابخانه ها و پژوهشکده های دینی و علوم انسانی، ایجاد وحدت کلمه، یکسویی با انقلاب و رفع اختلافات از مهمترین برکات سفر مقام معظم رهبری به قم برشمرد و گفت: هزار و 400 میلیارد تومان برای حل مشکلات مردم قم و حوزه های علمیه اختصاص داده شد که این میزان اعتبار در طول سی سال تاریخ انقلاب در قم، بی سابقه بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: تا زمانی که پیروی از رهبری در کشور وجود داشته باشد، هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت آیت الله قاضی در سال 58 به دست منافقان گفت: گروهک منافقان رسواترین افراد دنیا هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به تبلیغات گسترده گروهک منافقین علیه نوری مالکی، اظهار کرد: اگر نوری مالکی نخست وزیر عراق شود، آشیانه اشرف منافقیان را بر باد می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبریک فرا رسیدن روز دانش آموز، گفت: پیام محمد حسین فهمیده به نوجوانان و جوانان این بود که می توان در سنین نوجوانی مانند حضرت قاسم (ع) در کربلاهای روزگار شرکت کرد و قهرمان تاریخ شد.

خطیب نماز جمعه رشت، سالگرد تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی را افتخاری بزرگ برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: برخی از چهره های فعال در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در جریان فتنه غرق شدند و از منافع آمریکا دفاع می کنند.

وی اضافه کرد: در امتحانات اجتماعی کسانی مانند چمران ها با صلابت از انقلاب دفاع کردند و الگو و افتخار نسل سوم انقلاب شدند و کسانی مانند یاران مادی گرای امیرالمومنین(ع) که به معاویه پیوستند، در برابر وسوسه ها و غرب تسلیم شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در ادامه طرح هدفمند کردن یارانه ها را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده و برکات اقتصادی زیادی به دنبال داشته است.

امام جمعه رشت با تاکید بر نظارت دستگاه های دولتی در خصوص سوء استفاده سود جویان از فرصت ها برای افزایش قیمت خدمات، افزود: مسؤولان هوشیار باشند تا سودجویان از فرصت پیش آمده برای آسیب زدن به مردم استفاده نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأسف بار خواندن موضوع حراج زنان در فروشگاه های رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: رژیم صهیونیستی این زنان و دختران را از مصر و کشور های آسیای میانه به فلسطین اشغالی قاچاق می کند.

خطیب نماز جمعه رشت در پایان با دعوت از رؤسای کشورهای اسلامی برای برخورد با پدیده قاچاق دختران از کشورهای اسلامی به فلسطین اشغالی، گفت: حسنی مبارک در برابر برادران مسلمان فلسطینی دیوار 16 کیلومتری می کشد و در مقابل حمله رژیم اشغالگر قدس به غیرت دینی دنیای اسلام سکوت می کند./950/پ201/الف
ارسال نظرات