۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۹۲۲۸

برگزاری 20 ویژه برنامه ‌به مناسبت 13 آبان در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 20 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت 13 آبان در این اداره کل مصوب شد که در این ایام اجرا می‌شود.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده با اشاره به برنامه‌های این کمیته گفت: اجرای نمایش خیابانی، برپایی ایستگاه کاریکاتور و ارسال پیامک انبوه از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سیزده آبان عنوان کرد.

وی برگزاری نمایشگاه فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی دانشجویان و سخنرانی صفار هرندی را از برنامه‌های دانشگاه تبریز در این روز عنوان کرد و اظهار داشت: همایش استکبارستیزی و ‌ویژه برنامه تحلیل سیاسی برای اعضای بسیج دانشجویی نیز از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت سیزده آبان است.

داننده برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با شرکت اساتید مجرب در نشست‌‌های دانش‌آموزی، اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی و نواخته شدن زنگ «مرگ بر آمریکا» در مدارس را از برنامه‌های آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

وی افزود: نمایشگاه نقاشی و نشست ادبی سیزده آبان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

داننده ارائه خدمات رایگان برای نصب بنر ادارات و دستگاه‌های مختلف با موضوع سیزده آبان توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در نقاط مختلف شهر، تبیین روز ملی مبارزه با استکبار توسط ائمه جماعات در مساجد و برنامه ویژه در مدارس صدرا توسط سازمان تبلیغات اسلامی را از دیگر آیین‌های گرامیداشت این روز عنوان کرد.

وی سیزده آبان را سالروز جنبشی با پشتوانه بصیرت جوانان دانست که در تقویم حماسی کشور ثبت شده است.

داننده افزود: در سیزده آبان جوانان و در رأس آن دانشجویان و دانش‌آموزان با تأکید بر هویت دینی و اسلامی و با بینشی عمیق و صحیح وارد عرصه شده و به ستیز با ظلم و دخالت بیگانگان پرداختند.

وی گفت:‌ این شور جوانان در متن انقلاب حرکت کرده و به شعوری عظیم مبدل شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس نمود بارزتری یافت.

داننده تأکید کرد: حضور آگاهانه و ولایتمدارانه جوانان، همواره انقلاب اسلامی را بیمه کرده و از گزند حوادث در امان نگاه داشته است.

براساس این گزارش، نخستین نشست کمیته فرهنگی و هنری بزرگداشت سیزده آبان با ریاست معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با شرکت نماینده دانشگاه تبریز، ‌دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش استان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد./935/د102/س
ارسال نظرات