۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۸۹۲۵۸

پنجمین دوره طرح فرهنگ و اندیشه اسلامی در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پنجمین دوره آموزشی فرهنگی طرح فرهنگ و اندیشه اسلامی با هدف تربیت نیروی کارآمد فرهنگی ویژه دانشجویان جدید دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.
محمد چکشيان، مدير فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، محمد چکشیان، مدیر فرهنگی این دانشگاه، گفت: با توجه به اتمام دوره چهارم فرهنگ و اندیشه اسلامی، دانشجویان ورودی مهر ماه 89 و بهمن 88 می‌توانند برای شرکت در پنجمین دوره به معاونت فرهنگی دانشگاه مراجعه نکنند.

چکشیان درباره زمان بندی و محتوای پنجمین دوره طرح فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار داشت: این دوره شامل سطوح یک، دو و تکمیلی است. سطح یک حضوری به صورت سه هفته متوالی در روزهای پنجشنبه و جمعه اسفندماه با ارائه مواد آموزشی در زمینه معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، جریان شناسی تاریخ معاصر ایران، کارگاه برنامه‌ریزی فعالیت‌‌های فرهنگی در دانشگاه و کارگاه آشنایی با اینترنت برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهوزا، افزود: دوره آموزشی غیرحضوری سطح یک، شامل کتب تعلیم و تربیت در اسلام و اسلام و نیازهای زمان(جلد یک) از آثار شهید مطهری است.

وی زمان برگزاری سطح 2 را یک دوره 10 روزه در اوایل تابستان در مشهد مقدس عنوان کرد و گفت: در این دوره مواد آموزشی شامل خداشناسی، نظام سیاسی اسلام، آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی، کارگاه مدیریت فردی و کارگاه نشریات دانشجویی ارائه می‌شود.

به گفته چکشیان، کسانی که سطوح یک و دو را با موفقیت سپری کنند در سال تحصیلی 91-90 می‌توانند در یکی از طرح‌های مطالعات زنان، هنری ادبی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی مذهبی شرکت کرده و بدین ترتیب، سطح تکمیلی پنجمین دوره فرهنگ و اندیشه اسلامی را سپری کنند.

وی دیگر اهداف طرح فرهنگ و اندیشه اسلامی را تقویت و تعمیق مبانی فکری و اعتقادی و ارتقای روحیه معنوی، افزایش اطلاعات فرهنگی ـ هنری و اجتماعی ـ سیاسی و تقویت روحیه مشارکت و مهارت‌های جمعی دانشجویان عنوان کرد و گفت: به شرکت‌کنندگان در دوره، گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز مبتکر راه‌اندازی طرح فرهنگ و اندیشه اسلامی در سطح دانشگاه‌ها بوده است، تصریح کرد: در طول برگزاری چهار دوره این طرح که ویژه دانشجویان ورودی جدید کارشناسی است، از میان یک هزار و 500 دانشجوی متقاضی، در مجموع حدود 600 نفر آنها از طریق مصاحبه کتبی و براساس پایه‌‌های فرهنگی فکری و روانشناختی گزینش شده و به این دوره‌ها راه یافته‌اند.

چکشیان، ابراز داشت: امسال پنجمین دوره طرح فرهنگ و اندیشه اسلامی به صورت کامل‌تر و با استفاه از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه اسفندماه برگزار خواهد شد؛ از این رو متقاضیان برای ثبت نام و کسب اطلاع بیشتر می توانند به معاونت فرهنگی دانشگاه مراجعه کنند./945/د102/س
ارسال نظرات