۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۸۹۴۸۶
معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان شمالی:

پویایی نسل جوان نیازمند بهره‌مندی از فرهنگ اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی ادراه کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آینده جامعه اسلامی به دست نسل جوان است؛ از این رو این نسل ‌با‌ارزش باید با الگو‌گیری از ائمه اطهار(ع) و توسل به حبل الهی آینده‌ای درخشان را رقم بزنند.
حضور روحاني در ورزش جوانان اهواز
محمد‌رضا رحیمی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار داشت: حس نیاز به عبادت را باید از دوران کودکی از سوی خانه و مدرسه در فرزندان نهادینه کرد.

وی با اشاره به احادیث نبوی که می فرماید «نماز ستون دین است» اقامه نماز و اهتمام به نماز اول وقت را دستاویزی محکم برای رسیدن به رضای الهی و بهشت دانست و  گفت: بر اساس روایات اسلامی نمازهای پنج‌گانه ‌‌انسان ‌را در از آلودگی ‌شست‌وشو می دهد و آلودگیها را از خود می زداید.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت دانش آموزان در مطالعه و تحصیل علم در گرو تمسک به فرامین الهی و اقامه نماز امکان پذیر است.

وی نماز را مقدمه خود‌سازی و سرچشمه عشق به خدا دانست و افزود: افراد جامعه به ویژه نسل جوان باید نماز جماعت را در رأس کارهای خود قرار دهند.

رحیمی، دانش آموزان را آینده‌سازان جامعه اسلامی دانست و گفت: آینده جامعه اسلامی به دست نسل جوان است و نسل جوان باید با الگو گیری از ائمه اطهار(ع) و توسل به حبل الهی آینده‌ای درخشان را رقم بزنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: مهم‌ترین تکلیف دین‌، مسأله نماز است و این مسأله مرز میان اسلام و کفر است.

وی بیان داشت : نماز نزدیک‌ترین راه تقرب به خدا است و در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی‌شود و انسان ملزم است در هر حالی نمازش را به جای آورد./966/پ202/س
ارسال نظرات