۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۸۹۵۲۶
حجت الاسلام لطفی نیاسر:

سرمایه گذاری وسیع در امر رسانه از سوی حوزه های علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه رادیویی معارف گفت:حوزه علمیه باید از طراحی استراتژیک رسانه تا سطحی‌ترین طراحی های ساخت یک برنامه کارشناس تربیت کند.
محمد لطفي نياسر


حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیر شبکه رادیویی معارف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده بیشتر از رسانه در تبیین معارف اسلامی بیان داشت: رسالت حوزه های علمیه این نیست که فقط به شبکه های رادیویی و تلویزیونی کارشناس معرفی کند بلکه باید بتواند در بخش های گوناگون رسانه به فعالیت تخصصی بپردازد.

وی بیان داشت: حوزه علمیه باید از طراحی استراتژیک رسانه تا سطحی‌ترین طراحی های ساخت یک برنامه کارشناس تربیت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وجود یک کارشناس دینی در برخی فیلم ها یک ضرورت اساسی است، ادامه داد: ضعف علمی برخی کارشناسان، عدم حضور در صحنه ساخت فیلم و منحصر شدن کارشناسی دینی به کارشناسی فیلمنامه از ضعف هایی است که باید مدیریت و ساماندهی شود.

این کارشناس دینی اذعان داشت: لوکیشن، زاویه دوربین و دیگر مسائل فنی دارای بار فقهی و دینی است که می‌تواند مسایل مهمی تولید کند و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر رادیو معارف با تاکید بر اینکه مقوله رسانه دارای اثرگذاری فراوانی است، بیان داشت: حوزه علمیه باید بر روی مساله رسانه سرمایه گذاری وسیعی داشته باشد.

وی رادیو معارف را الگوی مناسبی در این راستا توصیف کرد و گفت: در رادیو معارف بالای هشتاد درصد از کارشناسان و برنامه سازان از بین طلاب حوزه های علمیه هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: چگونگی ورود به بحث، روش پرورش موضوع، مدیریت بحث و خروج مناسب در برنامه های دینی لازم است به دقت مورد واکاوی قرار گیرد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات