۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۸۹۵۹۸
خطیب جمعه رشت:

آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده سناریوی حملات انتحاری در بغداد هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با اشاره به گسترش حملات تروریستی در مناطق شیعه نشین بغداد، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده سناریوی حملات انتحاری در بغداد هستند.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت، امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با قدردانی از حضور مردم ایران در راهپیمایی روز 13آبان، اظهار داشت: 13 آبان برای همیشه خاری در چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی راهپیمایی 13 آبان را نشان دهنده قدرت نرم ایران خواند و خاطرنشان کرد: غرب از قدرت ایران و تاثیر گذاری این حوزه از قدرت معنوی در منطقه نگران است.

خطیب نماز جمعه رشت، توفیقات الهی، اراده مردمی و ولایت پذیری را از ارکان قدرت نرم ایران برشمرد و گفت: هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر خداخواهی ملت ایران را ندارد.

وی بر هوشیاری دانش آموزان به عنوان بخشی از عناصر تشکیل دهنده حماسه 13 آبان و قدرت نرم ایران، تاکید کرد و افزود: دانش آموزان باید دنبال علم باشند و فراموش نکنند که دانشمندان امروز ایران، دانش آموزان دیروز بوده اند.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که بصیرت جوانان ایران آمریکا را درمانده کرده است، گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 هیمنه آمریکا را در هم شکست.

وی همچنین با اشاره به گسترش حملات تروریستی در مناطق شیعه نشین بغداد، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت پرده سناریوی حملات انتحاری در بغداد هستند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به قدرت گرفتن شیعیان در بحرین، ترکیه و نوری مالکی در عراق و ترس آمریکا از این موضع، تصریح کرد: غرب برای وابسته نشان دادن امنیت عراق به غرب، پروژه ترویج ناامنی را در عراق دنبال می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س)، بر برگزاری مراسم ازدواج مطابق موازین اسلامی تاکید کرد و گفت: ازدواج مقدمه تشکیل خانواده و خانواده بخش پویای جامعه است.

خطیب نماز جمعه رشت با انتقاد از رواج تعیین مهریه های سنگین، یادآور شد: مهریه های پایین علاوه بر برکت آفرینی، ایجاد کننده آرامش روانی بین اعضای خانواده است.

حجت الاسلام صدیق عربانی در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با اشاره به طرح هدفمندکردن یارانه ها و احتکار کالاهای ضروری مردم از سوی برخی سودجویان، اظهار داشت: در احادیث و روایات اسلامی، احتکار از گناهان بزرک و کبیره معرفی شده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که محتکران در قیامت با قاتلان و آدمکشان محشور خواند شد، اظهار کرد: احتکار مردم را به مرگ تدریجی دچار خواهد کرد.

وی وظیفه همه اقشار به ویژه بازرگانان را همکاری در اجرا و به موفقیت رسیدن طرح هدفمند کردن یارانه های دانست و گفت: ضربه زدن به اقتصاد جامعه اسلامی بخشیدنی نیست.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به تکلیف حکومت در برخورد با محتکران اعلام کرد: دولت باید با شناسایی و از بین بردن منابع احتکار، ارزاق عمومی را به وفور در اختیار مردم قرار دهد./950/پ202/الف
ارسال نظرات