۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۹۰۰۷۹
قائم مقام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

سامان دادن پژوهش متناسب با نیازهای جهانی گام بلندی در تحول حوزه است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان داشت: سامان دادن پژوهش متناسب با نیازهای جهانی، گام بزرگی در تحول حوزه های علمیه است.
حجت الاسلام حسن خيري


حجت الاسلام حسن خیری، قائم مقام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در پژوهش های حوزوی نیازمند تقسیم کار و شناسایی نیروها هستیم.

وی بیان داشت: اگر در امر پژوهش هر پژوهشگری بدون هماهنگی به کار خود مشغول باشد، شاهد موازی کاری و مغفول ماندن سایر حوزه های کاری خواهیم بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه موسسات حوزوی باید جامعه هدف خود را مشخص کنند، بیان داشت: تمهید مقدمات پژوهش به متناسب سازی آموزش و پژوهش می‌انجامد.

وی اظهار داشت: سیستم و ساختار حوزه علمیه برای طلاب هدف گذاری نکرده است و متناسب با علایق برنامه ریزی مناسبی انجام نشده است.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: طلاب وقتی وارد حوزه می شوند نمی‌دانند چگونه تصمیم گیری کنند و در ادامه مسیر نمی دانند برای چه آموزش دیده اند و به چه ضرورتی به پژوهش بپردازند.

وی بیان داشت: حوزه علمیه در راستای نیازهای بین المللی نیاز به تحول دارد و سامان دادن پژوهش متناسب با نیازهای جهانی می تواند گام بزرگی در تحول حوزه های علمیه باشد.

وی فعالیت های پژوهشی حوزه های علمیه در سالیان پس از انقلاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید در زمینه مخاطب شناسی، تعامل بیشتر موسسات پژوهشی و هماهنگی روز افزون آموزش و پژوهش بکوشیم. /909/پ202/ع

ارسال نظرات