۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۰۲۳۱
امام جمعه نیکشهر:

حج، میعادگاه اخوت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نیکشهر با بیان این‌که حج نمایش صفاى اخوت اسلامى‏ است، گفت: مسلمانان در حج با کنارگذاردن تشخص، رنگ‏، ملیت‏ و نژاد دورنماى تشکل امت محمدى (ص) را در سراسر جهان به نمایش مى‏گذارند.
امام جمعه نيکشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان این‌که‌ حج نمایش صفاى اخوت اسلامى‏ است، اظهار داشت: حج بهترین میعادگاه معارفه ملت‏هاى مسلمان است که مسلمانان با برادران و خواهران دینى و اسلامى خود از سراسر جهان آشنا مى‏شوند و در جوار خانه‏ اى که متعلق به تمام جوامع اسلامى و پیروان ابراهیم حنیف(ع) است، گردهم مى‏آیند.

خطیب جمعه نیکشهر افزود: مسلمانان در حج با کنارگذاردن تشخص، رنگ‏، ملیت‏ و نژاد به سرزمین و خانه اولین خود رجعت مى‏کنند و با مراعات اخلاق اسلامى و اجتناب از مجادلات و تجملات، صفاى اخوت اسلامى و دورنماى تشکل امت محمدى (ص) را در سراسر جهان به نمایش مى‏گذارند.

وی، همچنین با اشاره به روز عرفه، گفت: روز عرفه، روز دعا، ذکر، تضرع، ابتهال و راز و نیاز با خداوند است؛ چراکه همین رابطه با خدا است که سینه‏ها و دل‌ها را منشرح مى‏کند، راه را براى انسان باز مى‏کند، عزم و اخلاص به انسان مى‏دهد و به کارها برکت مى‏بخشد.

حجت الاسلام لطفیان سرگزی، با تأکید بر این‌که، باید قدر این روز و ساعات با ارزش آن را دانست و آن را از دست نداد، گفت: دعا و نیایش توفیق الهى را بر سر انسان سایه‏گستر مى‏کند و نتیجه آن، پیشرفت در خط اصیل ارزش‏هاى اسلامى است.

امام جمعه نیکشهر در بخش دیگری از خطبه ها، به سالروز شهادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت امام محمد باقر (ع) امامی بود که با نور علم و معرفت الهی خویش، راه سعادت را در سخت ترین ایام به مردم نمایاند و همچون ستاره تابناکی بود که راه‌های کمال در زمین و آسمان را به مردم نشان داد.

حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی، همچنین با اشاره به روز کتاب و کتابخوانى،‏ از کتاب به‌عنوان یکى از ارزشمندترین فرآورده‏هاى بشرى و گنجینه بزرگ‌ترین ثروت‌هاى بشر، یعنى دانش و تحقیق یاد کرد و بیان داشت: دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‏شود و فرآیند کمال بشرى به وسیله کتاب تحقق مى‏یابد چرا که کتاب، مادر تمدن‌ها و نیز عصاره آنها است‌./940/پ202/س
ارسال نظرات