۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۹۰۶۶۴

گردهمایی هیأت‌های مذهبی در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری همایش هیأت‌های مذهبی خبر داد و گفت: هدف این همایش که در اهواز برگزار خواهد شد، مقابله با خرافات در هیأت‌های مذهبی است.
حجت الاسلام سروستاني
حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این‌که همایش هیأت‌های مذهبی استان خوزستان هشتم آبان در اهواز برگزار می‌شود، گفت: محورهای این همایش دوری از خرافات مذهبی و پرهیز از آسیب‌های هیأت‌های مذهبی است.

معاون فرهنگی اداه کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: دشمنان با اهداف از پیش تعیین شده در نظر دارد تا تأثیرگذاری این هیأت‌ها در جامعه را کاهش دهند؛ از این رو باید با برگزاری این نشست‌ها، آسیب‌ها را کاهش داده و ماهیت اساسی مناسبت های مذهبی را به جامعه به ویژه جوانان منتقل کنیم.

وی به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آسیب‌های هیأت‌های مذهبی اشاره و خاطر‌نشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی جهت مقابله با آسیب‌ها، بیان سروده‌های بی‌محتوا از سوی مداحان است؛ بنابراین مداحان باید دارای اطلاعات به روز بوده و از سروده‌های برگرفته از مبانی اسلامی استفاده کنند.

حجت الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اداره تبلیغات اسلامی، ردیف بودجه‌ای برای کمک مالی به هیأت‌های مذهبی ندارد، رمز موفقیت هیأت های عزاداری را تکیه بر منابع مالی مردمی دانست.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر این که هیأت‌های مذهبی برای آغاز فعالیت خود باید از اداره تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند، بیان داشت: خوشبختانه اکنون بسیاری از هیأت‌های با سیر مراحل قانونی، مجوز دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه تشکیل کانون مداحان را از اقدامات این اداره جهت کمک به هیأت‌های مذهبی دانست و گفت: دوازدهم آذرماه دومین دوره انتخابات کانون مداحان برگزار خواهد شد./945/پ202/س
ارسال نظرات