۰۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۹۱۰۲۱
امام جمعه خرمشهر:

بزرگداشت عید غدیر پاسخی کوبنده به دسیسه‌ دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر گفت: چنگ زدن مردم به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت، برائت از مشرکین، تسلیم نشدن در برابر زورگویان و مطیع اوامر الهی بودن از پیام‌های غدیرخم است.
عيد سعيد غدير
حجت الاسلام سیدعبد النبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که عید غدیر از بزرگ‌ترین و با فضیلت‌ترین اعیاد مسلمانان است، اظهار داشت: بزرگداشت این روز تأثیر بسزایی در تبیین معارف اهل بیت(ع) در آحاد جامعه دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، به برگزاری با شکوه عید غدیر از سوی جوامع مسلمان اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره در تلاش هستند تا با ایجاد تفرقه بین جوامع و شکاف میان مردم و مسؤولان، به نقشه‌های شوم خود دسترسی پیدا کنند؛ اما به یقین بزرگداشت عید غدیر که حضور همه‌ جانبه مردم و مسؤولان را به نمایش می‌گذارد، پاسخی کوبنده به دسیسه‌های جهان خواران است.

امام جمعه خرمشهر، به حضور علما، مراجع، روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور علما و مراجع تقلید در جشن‌های عید غدیر سبب‌ حضور گسترده مردم در این گونه مراسم‌ها شده که این مسأله نیز سبب آشنا شدن مردم با زوایای پنهان غدیر می‌شود.

حجت الاسلام موسوی، در ادامه سخنانش، به نقش برجسته روحانیت در تبیین جایگاه ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) اشاره و خاطر‌نشان کرد: روحانیان به عنوان متخصصان مسأله ولایت و پیش قراولان جبهه جنگ نرم، باید از نظر استراتژیکی نسبت به بحث امامت و ولایت نقش برجسته خود را ایفا کنند که این مسأله سبب خنثی‌شدن سایر حربه‌های دشمنان می‌شود.

استاد حوزه علمیه خرمشهر، با بیان این که رسالت اصلی روحانیان و مبلغان تبیین زوایای غدیر است، تصریح کرد: روحانیت باید مسائل مرتبط با امامت و ولایت را به روش استدلالی برای مردم بیان کنند که پایه‌های علمی مسأله امامت و ولایت برای جهان به خوبی تبیین شود.

وی با اشاره به هراس دشمنان نسبت به ولی فقیه‌ گفت: دشمنان از بیشترین چیزی که هراس دارند ولایت فقیه است و از آن جایی که دشمنان به ولایی‌بودن مردم ایران پی‌برده‌اند، در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مردم و نظام هستند؛ بنابراین حضور گسترده مردم در عرصه‌های اجتماعی و همچنین پیروی از ولایت فقیه مشت محکمی بر دهان مستکبران است.

امام جمعه خرمشهر، خطاب به طلاب، روحانیان و فضلای حوزه‌های علمیه‌ گفت:‌ برای ترویج فرهنگ ناب محمدی باید طلاب و روحانیان معارف موجود در غدیرخم را برای مردم تبیین و بازگو و از فرصت به دست آمده در جهت اجمال دین تبلیغ کنند.

حجت الاسلام موسوی، به برخی از اقدام‌های ضد بشری مستکبران اشاره کرد و گفت: دشمنان با سست‌کردن عقاید مردم در تلاش هستند تا به اهداف ننگین خود دست یابند، اما آنان غافل از خو گرفتن مردم با ولایت و ائمه اطهار(ع) هستند و از هیچ طریقی هم نمی‌توانند باور‌ها و اعتقادات ملت ایران را سست کنند.

استاد حوزه علمیه، در پایان به پیام غدیرخم اشاره کرد و اظهار داشت: چنگ زدن مردم به ولایت اهل بیت عصمت و طهارت، برائت از مشرکین، تسلیم نشدن در برابر زورگویان و مطیع اوامر الهی بودن، از پیام‌های غدیرخم است./945/ت302/س
ارسال نظرات