۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۱۴۸۸
امام جمعه رشت:

ولایت پذیری سبب اقتدار و عزت ملت ایران در دنیا شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان ولایت فقیه را اصلی مهم در مسیر امامت خواند و افزود: ولایت پذیری ملت ایران، سبب اقتدار و عزت آنها در دنیا شده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ر رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، با گرامیداشت سالروز تأسیس نیروی مقاومت بسیج، اظهار داشت: بسیج پشتوانه و نقطه اتکای نظام است.

خطیب نماز جمعه رشت، تلاش های بسیجیان در طول تاریخ انقلاب را نشانه اخلاص و آمادگی برای جانفشانی این قشر توصیف کرد و گفت: نقش بسیج در پیروزی های دفاع مقدس انکار ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان این که جهاد تنها بخشی از وظایف راهبردی بسیج است، تاکید کرد: بسیج ر همه عرصه های مورد نیاز کشور مانند علمی، سازندگی و تعلیم و تربیت وارد عمل شده و توانمندی خود را به اثبات رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به عملکرد بیسج در خنثی سازی فتنه سال 88، اظهار داشت: بسیج با ورود آگاهانه و به موقع درعرصه مبارزه با فتنه مانع از آن شد که فتنه گران اسلام را نابود کنند.

امام جمعه رشت همچنین با تبریک فرارسیدن روز نیروی دریایی، گفت: نیروی دریایی چشم بیدار جمهوری اسلامی در مرزهای آبی کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی، اظهار داشت: میرزا کوچک خان یک روحانی مبارز بود.

خطیب نماز جمعه رشت با انتقاد از القاب دیکتاتور ناکام و انقلابی سکولار برای میرزا کوچک خان، تصریح کرد: اساس مبارزات میرزا کوچک خان بر مبنای اسلام بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با بیان این که در آیه تطهیر و مباهله، اهل بیت واقعی معرفی شده اند، اظهار داشت: آیات قرآن کریم به روشنی جانشینان پیامبر(ص) را معرفی و مسیر ولایت و امامت را برای مسلمانان ترسیم کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با نفی انتخابی بودن امامت جامعه اسلام، خاطر نشان کرد: بر فرض انتخابی بودن امامت، با صفاتی که قرآن برای حضرت علی(ع) برشمرده است، در سقیفه، ابوبکر باید انتخاب نمی شد.

خطیب نماز جمعه رشت، با اشاره به تقوا، عمل صالح از ملاک های شایسته سالاری در اسلام، اعلام کرد: حضرت علی(ع) شایسته ترین در پس از پیامبر اکرم(ص) برای امامت جامعه اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مردم ایران را ولایت مدار ترین مردم تاریخ اسلام دانست و گفت: ملت ایران با پیروی از امام خمینی(ره) و به پیروزی رساندن انقلاب، اسلام را احیا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، ولایت فقیه را اصلی در راستای امامت خواند و افزود: عنصر ولایت پذیری از مردم ایران، مردمی برجسته و شاخص در دنیا ساخته است.

امام جمعه رشت رشد فکری بالا را علت ولایت پذیری مردم ایران عنوان و اذعان کرد: افزایش رشد فکری مردم جوامع زمان ظهور حضرت مهدی(عج) را نزدیکتر خواهد کرد./950/پ201/الف
ارسال نظرات