۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۱۴۸۹
امام جمعه قم:

تبعیت از ولی فقیه مصداق تمسک به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم ولایت ولی فقیه در عصر غیبت را جلوه‌ای از ولایت اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: ولی فقیه در این راستا سعی می‌کند حقانیت شیعه را اثبات کند، همان گونه که امام راحل در این جهت تلاش کرده، و مقام معظم رهبری نیز این راه را تداوم بخشیده است.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‏، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم و دهه ولایت، ابراز داشت: ما با ولایت اهل بیت (ع) زنده هستیم؛ اما مسأله مهم‌تر است این است که ولایی زندگی کنیم.

وی با تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر، تقوا را مهم‌ترین اصل در زندگی انسان‌ها دانست و گفت: همان‌گونه که پیامبر‌(ص) فرمودند هر انسان با تقوایی نسبت به اهل بیت(ع)، خودی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تشریح مصادیق و حوزه های متعدد تقوا، تاکید کرد: تقوا حوزه گسترده‌ای دارد و انسان باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به این مهم توجه داشته باشد.

امام جمعه قم، ولایت را از مهم ترین اصول در زندگی مسلمانان دانست و با بیان این‌که دهه ولایت فرصت مناسبی برای ارزیابی میزان ولایتمداری افراد است، این دهه را دهه تجدید بیعت با ولایت عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با یادآوری فرازهایی از بیانات مهم امام خمینی(ره) در خصوص مساله غدیر بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کردند غدیر یک روز نیست بلکه باید همیشه وجود داشته باشد.

خطیب جمعه قم ابراز داشت: معنای این مطلب و فرمایش امام راحل این است که امروز کسی که خود را متمسک امام علی(ع) می‌داند باید مطیع و متمسک ولایت فقیه هم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با تاکید بر ضرورت تبعیت از ولی فقیه و مقام معظم رهبری، تقویت ولایت فقیه را نوعی تقویت ولایت اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت: ولایت ولی فقیه در عصر غیبت، قطره‌ای از ولایت اهل بیت(ع) است و ولی فقیه در این راستا سعی می‌کند حقانیت شیعه را اثبات کند، همان گونه که امام راحل در این جهت تلاش کرده و مقام معظم رهبری نیز در ادامه این راه قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مدرس، از این شهید بزرگوار به عنوان حفظ کننده اصالت روحانیت یاد و تصریح کرد: امروز از مجلسیان انتظار می‌رود که راه این شهید را ادامه دهند و دغدغه‌ خدمت به مردم را در خود تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه و سایر مسؤولان باید بدانند مردم حجت را بر آنها تمام کرده اند و هیچ فردی حق ندارد برای ارائه خدمت به مردم و نظام کم‌کاری کند.

امام جمعه قم، همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها، خواستار همکاری و همراهی آحاد مختلف مردم با دولت در اجرای این طرح مهم شد و ابراز داشت: اجرای این طرح جز با همکاری و همدلی محقق نمی‌شود و تفرقه در این راستا سم مهلکی است که همه باید از آن اجتناب کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به دیدار اخیر 110 هزار نفر از بسیجیان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرازهایی از بیانات ایشان در این دیدار مهم را متذکر شد و تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار مهم که در سالروز عید سعید غدیر خم برگزار شد، بسیج را نهادی بی‌بدیل معرفی کردند.

وی با تجلیل از نقش آفرینی بسیجیان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش ها و نظام اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج نهادی فراگیر و همه جانبه است و بر دل‌ها حکومت می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم، با یادآوری بخش هایی از توصیه‌های مقام معظم رهبری به بسیجیان، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار گفتند بسیجی ماندن مهم‌تر از بسیجی‌بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر این نکته که بسیجیان باید اخلاص و بصیرت خود را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای چندمین بار در این دیدار به فتنه سال گذشته اشاره و تصریح کردند برخی‌ها در فتنه سال گذشته بصیرت نداشتند و حقایق روشن را نمی‌دیدند، برخی ها نیز حقایق روشن را دیدند اما فرعون نفس شان بر بینش آنها حجابی شده بود.

امام جمعه قم ابراز کرد: مقام معظم رهبری از زمان حضور فتنه و فتنه گران در کشور، نسبت به نقشه‌ها و تحرکات آنها تذکر دادند و تحمل کردند تا سرانجام یا این فتنه‌گران از انحراف برگردند و یا آنقدر رسوا شوند که دیگر نتوانند در جامعه سرشان را بالا بگیرند.

وی با انتقاد از افرادی که می خواهند با نادیده گرفتن اعمال و حرکات فتنه گران، با آنها وحدت برقرار کنند، بیان داشت: کسانی که از روز اول شروع فتنه دم می‌زدند که فتنه‌گران را نادیده بگیرید و منشور برادری سر می‌دهند، باید بدانند تا وقتی که فتنه‌گران دست از اعمال زشت خود بر ندارند رهبری و ملت بصیر و هوشیار ایران با فتنه‌گران به وحدت نخواهند نشست.

امام جمعه قم در ادامه این بحث به فتنه های مختلف از صدر اسلام به ویژه فتنه های دوران امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند به خدا قسم این افراد فهمیده اند که حق با کیست اما دنیا و مادیات آنچنان چشم‌های شان را خیره کرده است، از این رو حق را زیر پا گذاشتند، مقام معظم رهبری نیز در بحث مهار فتنه، به امام علی(ع) اقتدا کردند. /924/پ201/س

ارسال نظرات