۰۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۹۱۵۱۲
شاعر برجسته آئینی کشور:

نقش شعرای آئینی در تبیین مفاهیم ارزشی برجسته و حساس است

خبرگزاری رسا ـ شاعر برجسته آئینی کشور، با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به فرهنگ ناب اسلام محمدی، وظیفه شاعران مذهبی و آئینی را در تبیین مفاهیم ارزشی همچون غدیر و عاشورا مهم و حساس خواند.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی مجاهدی شاعر برجسته آئینی کشور، در مراسم اختتامیه دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر که شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم، ابراز داشت: شعرای آئینی از سده های آغازین به وصایت امام علی(ع) شهادت داده اند و با هنرمندی به این مساله مهم پرداخته اند.

وی با برجسته توصیف کردن نقش شعرای آئینی در مقطع تاریخی کنونی، ابراز داشت: در این مقطع حساس که دشمنان در صدد مقابله و ضربه زدن به فرهنگ ناب اسلام محمدی هستند، رسالت شاعران مذهبی و آئینی بسیار حساس و سنگین است.

مجاهدی تاکید کرد: در مقطع حساس کنونی رسالت شاعران در تبیین مفاهیم ارزشی و حرکت آفرین در عرصه غدیر و عاشورا بیش از گذشته است و در این راه باید تلاش و همتی مضاعف داشته باشند.

رییس هیات داوران دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر در ادامه با ارائه گزارشی از نحوه داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر در سه مرحله توسط هیات داوران بررسی شده است.

وی از ارسال بیش از یک هزار و 300 اثر به دبیرخانه دهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر خبر داد و گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مجاهدی بیان داشت: در بخش شعر کلاسیک 9 اثر، در بخش شعر سپید سه اثر، در بخش شعر نو سه اثر، در بخش ادبی، مقالات و داستان نیز 2 اثر برگزیده شد و در بخش خطبه غدیر نیز یک نفر و در بخش شعر خوانی نیز 2 نفر به عنوان های برتر دست یافتند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، آستانه مقدسه و انجمن هنرهای ادبی برگزار شد، صاحبان آثار برگزیده با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات