۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۹۱۵۹۵
با حضور آیت الله شبستری؛

حوزه علمیه خواهران در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاح حوزه علمیه خواهران منطقه آزاد ارس گفت: روحانیان و طلاب پیشتازان عرصه‌ مقابله با جنگ نرم هستند.
افتتاح حوزه علميه فاطميه جلفا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در مراسم افتتاح حوزه علمیه بین‌المللی خواهران فاطمیه در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: اگر شاهد باقی ماندن ارزش‌های اسلامی هستیم در سایه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ ناب اسلامی گفت: مواجهه با فرهنگ‌های مختلف لزوم راه‌اندازی حوزه‌های علمیه در مناطق آزاد را دوچندان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه خطاب به جوانان، نوجوانان و طلاب شهرستان جلفا در رابطه با آگاهی از توطئه‌های دشمنان گفت: جوانان، نوجوانان و طلاب باید به فراگیری علوم اسلامی و اهمیت دادن به مسائل روز کشور آگاهی و بصیرت خود را گسترش دهند چرا که در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارند.

وی، مردم را به دوستی، همکاری و حمایت از پرچمداران و حافظان ارزش‌های اسلامی دعوت کرده و آن را لازمه تداوم وحدت بین مسلمین دانست.

آیت‌الله مجتهد شبستری، به نقش برجسته روحانیت در تبیین جایگاه ولایت و امامت ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: روحانیون و طلاب به عنوان متخصصان مسئله ولایت و پیشتازان عرصه مقابله با جنگ نرم باید نقش برجسته‌ای در جامعه نسبت به نشر و گسترش ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

وی با اشاره به عظمت اسلام در دنیای امروز نسبت به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی گفت: این عظمت معلول دو علت بوده که یکی جاری بودن عشق به امامت و دیگری پایبندی 31 ساله ملت غیور ایران در پای علم امامت است.

گفتنی است، مدرسه علمیه بین‌المللی فاطمیه در منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت 5.4 هکتار و با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع در سه طبقه احداث شده است./935/د102/س
ارسال نظرات