۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۹۱۷۶۱
آیت الله موسوی جزایری:

وجود حوزه‌های علمیه در سراسر کشور عامل مهمی در ارتقای فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ ولایتمداری و پاسداشت آیین‌های دینی تأکید کرد: وجود حوزه‌های علمیه در مناطق مختلف کشور‌ از گسترش مفاسد و بی‌اعتقادی‌ها جلوگیری می کند و عامل مهمی در ارتقای فرهنگی به شمار می‌رود.
وجود حوزه‌های علمیه در سراسر کشور عامل مهمی در ارتقای فرهنگی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در دیدار ائمه جماعات، خانواده های شهدا و نمازگزاران مساجد کوی ابوذر اهواز، ولایت امام علی(ع) را سرمایه دنیا و آخرت خواند و اظهار داشت: احیای ولایت، احیای بشریت است چراکه سعادت دنیا و آخرت همه مردم وابسته به نعمت ولایت است.

آیت الله موسوی جزایری‌ با اشاره به تأثیر جشن‌های دهه ولایت در گسترش روحیه ولایی مردم مناطق حاشیه اهواز خاطر‌نشان کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی در مناطق آسیب‌پذیر اهواز از لحاظ تهاجم وهابیت، خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر مردم به ویژه در مناطق کوی علوی، زرگان، کوت عبدالله و ملاشیه رو‌به‌رو شد و تأثیر بسزایی در گسترش روحیه ولایی داشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: فضایل امام علی(ع) بیش از آن است که بتوان در این اجتماعات همه آن را بیان کرد؛ اما بیان مطالبی که در نزد شیعه و سنی معتبر است حقانیت این امام همام را اثبات می‌کند بسیار ضروری است و باید بیش از بیش به آن پرداخت.

این استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به سه ویژگی مهم امیر مؤمنان(ع) که سالروز وقوع آن در همین ایام است، بیان داشت: نزول آیه ولایت پس از خاتم‌بخشی امیر مؤمنان، نزول آیه «هل اتی...» در شأن ائمه اطهار(ع) و سالروز جریان مباهله با ولایت امیر ‌مؤمنان(ع) به هم پیوسته است و از اعیاد اسلامی به شمار می‌رود؛ اما به دلیل این که خوب به آنها پرداخته نمی‌شود، بسیاری از مردم از آن غافل هستند که نباید این ایام الله مهم فراموش شوند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان‌ با اشاره به آیه «‌إن ما ولیکم الله و رسوله...» و سیزده آیه از سوره دهر که به بیان جریان مباهله پرداخت است، خاطر‌نشان کرد: بیان این اعیاد در قرآن آمده است تا برای همیشه جاودانه باشد و نام علی(ع) که این آیات در شأن او است، برای همیشه جاودانه باشد.

امام جمعه اهواز، در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته بسیج، بسیج را شجره طیبه خواند و گفت: از افتخارات بسیج این است که سرباز حریم ولایت و بازوی قدرتمند ولی فقیه هستد، بصیرت بسیجیان فتنه‌ها را کور می‌کند و بسیاری از مشکلات کشور به واسطه‌ حضور بسیج حل می شود و اگر بسیج نبود این کشور از طمع دشمن رهایی نمی‌یافت.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان در بخشی از سخنان خود وجود مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سر چشمه آب حیاتی خواند که در منطقه ابوذر جریان دارد و بیان داشت: وجود حوزه‌های علمیه در مناطق مختلف کشور‌ از گسترش مفاسد و بی‌اعتقادی‌ها جلوگیری می کند و عامل مهمی در ارتقای فرهنگی به شمار می‌رود؛ هم چنان که با تربیت جوانان متعهد در منطقه ابوذر این اثر مشاهده می‌شود. 

آیت الله موسوی جزایری، ادامه داد: اگر مردم این منطقه از نظر معنویت، سواد، معلومات و مدارج علمی ارتقا پیدا کنند دنیای آن ها آباد می شود و بسیاری از مشکلات موجود در این منطقه برطرف خواهد شد.

وی در پایان به ارتباط بیشتر روحانیان با مردم منطقه تأکید کرد و ابراز داشت: علما و روحانیان درب خانه هایشان را به روی مردم باز کنند و روحانیان جوان نیز فعالیت های خود را بیشتر کنند و اگر مشکلات ویژه در منطقه وجود دارد قبل از آن که دیر شود به اطلاع مسؤولان برسانند./945/پ201/س
ارسال نظرات