۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۱۷۸۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه دزفول:

پیام اصلی عاشورا تبعیت از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه جندی شاپور، بصیرت را در گرو معرفت اصول فکری و اعتقادی اسلام دانست.
پیام اصلی عاشورا تبعیت از ولایت است
حجت الاسلام سید اسماعیل علوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: روحیه مقاومت، جهاد و توکل به خداوند بالاترین برنامه و درسی است که می توان از زندگی سراسر از آموزه های دینی امام حسین(ع) یاد گرفت.

حجت الاسلام علوی، انقلاب اسلامی را بارزترین مصداق ادامه راه امام حسین(ع) در زمان حاضر عنوان کرد و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی جوانان این مرز و بوم با تبعیت از راه امام حسین و اجرای صحیح برنامه های آن امام همام که همان روحیه ی مقاومت، جهاد و توکل بر خداوند است راه سعادت را پیمودند.

این استاد حوزه ودانشگاه در ادامه سخنان خود به مقایسه فتنه کوفه در زمان امام حسین(ع) و فتنه سال 88 پرداخت و افزود: فتنه امتحانی است که اگر کسی در آن مردود شود در واقع دین خود را از دست داده است؛ تشابه فتنه کوفیان و امویان با فتنه سال اخیر در این است که بی بصیرتی خواص عامل مهم و تأثیرگذار بوجود آمدن این فتنه ها بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول، در ادامه سخنان خود شناخت بصیرت را در گرو معرفت اصول فکری و اعتقادی اسلام دانست وگفت: اگر کاری که با اصول فکری و اعتقادات اسلامی منافات دارد باید با احتیاط ودقت لازم آن را بررسی کرده و از انجام بی درایت آن برحذر باشیم.

حجت الاسلام علوی، در بخشی از سخنان خود بر نشر فرهنگ عاشورا و ترویج آن توسط روحانیان و مبلغان دینی تأکید کرد و ابراز داشت: واقعیت های حوادث عاشورا را باید به کمک علما و به ویژه کسانی که در این راه زحماتی متحمل شدند پیدا کنیم و پشت پرده آن حوادث را به اطلاع عموم جامعه اسلامی رساند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که تبعیت محض از ولایت گل سرسبد عاشورا است خاطر نشان کرد: ما ولایت فقیه را یک نیابت عام از امام زمان(عج) می دانیم و اگر با تمام وجود ملزم به اطاعت و تبعیت از ولایت باشیم در اصل پیام عاشورا را دریافت کرده ایم و به آن صحیح عمل کرده ایم./945 /ت303/ص
ارسال نظرات