۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۱۹۱۵
بخش اول/رییس جمهور:

نقش حکومت در حرکت رو به کمال یک ملت نقشی بی بدیل و منحصر به فرد است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع مردم ساری گفت: یک حکومت می تواند با اندیشه و رفتار خود قوانین و مقررات و همچنین تصمیماتش یک ملت و آحاد آن را به والاترین درجه کمال و پیشرفت برساند.
دكتر محمود احمدي نژاد نقش حکومت در حرکت رو به کمال یک ملت نقشی بی بدیل و منحصر به فرد است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  ساری، محمود احمدی نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران دقایقی قبل در جمع مردم استان مازندران در ورزشگاه شهید متقی ساری، مازندران را سرزمین علم، عرفان و فرهنگ دانست و گفت: جان های مردم این دیار دهه ها و صده ها از چشمه سار فرهنگ ناب محمدی سیراب می شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران خواستگاه اندیشه علوی و مردان و زنان فداکار است افزود: مردم این دیار بخش مهمی از فرهنگ ملت ایران، استقلال و عظمت را رقم زدند.

وی ادامه داد: مازندرانی ها تربیت یافتگان و پیشگامان مکتب علوی و اسلام ناب محمدی هستند و دو زیبایی آمیخته با هم که همان زیبایی روح، اندیشه، اخلاق و زیبایی طبیعت، این استان را به استان همه زیبایی ها تبدیل کرده است.

وی ایمان، اخلاص، ایستادگی مردم مازندران را زبانزد خاص و عام دانست و خاطر نشان کرد: مردم مازندران حق خود را به تاریخ فرهنگ و تمدن پر افتخار ملت جهان ادا کردند.

وی با اشاره به اینکه مازندران کانون عاطفه، عشق، پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر دانست و ادامه داد: این دیار گنجینه مادی و معنوی پایان ناپذیر ملت ایران است.

احمدی نژاد ادامه داد: مردم مازندران از جمله کسانی هستند که همه وجودشان و زندگی آنها برای ملت ایران و بشریت سرشار از برکت و نعمت و فایده است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت عید سعید غدیر، این عید را بزرگترین عید بشریت دانست و گفت: تنها حادثه ای که خداوند به واسطه آن حادثه فرمود امروز (روز غدیر) کفر، از شما و دین شما مایوس شده است این حادثه بسیار عظیم است.

احمدی نژاد با بیان اینکه غدیر بر پایه امامت بوده است ادامه داد: همه پیامبران الهی آمدند تا بشر را به مفهوم امامت و حقیقت آن آشنا کنند و خداوند انسان را آفرید و خواست با تلاش و کوشش به بالاترین مراحل تعالی و کمال دسترسی پیدا کند تا با تلاش و کوشش زمین را آباد کند و جامعه سرشار از عشق و محبت شود و حیات طیبه و زندگی سعادتمند را در زمین برپا کند.

وی با بیان اینکه یک حکومت و حاکم می تواند با رفتار خود مردم را حق طلب، شجاع، عدالت طلب، انسان واقعی، رئوف و مهربان تربیت کند ادامه داد: یک حکومت می تواند با اندیشه و رفتار خود قوانین و مقررات و همچنین تصمیماتش یک ملت و آحاد آن را به والاترین درجه کمال و پیشرفت برساند.

احمدی نژاد ادامه داد: در نقطه مقابل ممکن است حکومتی مردم را ناصادق، ناتوان و عقب افتاده سازد به همین دلیل نقش حکومت در حرکت رو به کمال یک ملت نقشی بی بدیل و منحصر به فرد است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: اگر حاکم، خود همواره در مسیر کمال حرکت کند و پیشتاز یک ملت باشد راه را برای حرکت یک ملت باز می کند، سقف پرواز یک ملت را به بالاترین نقطه اوج تعالی و ارتقا می دهد و اگر حکومتی خودش از ارزش های اسلامی و اخلاق بهره ای نبرده باشد او سر راه یک ملت است و موجب ذلت، چند دستگی، دور شدن دل ها، کینه ورزی و همچنین تحقیر یک ملت می شود.

وی افزود: از ابتدای خلقت انسان و تشکیل جوامع مهمترین مساله، مساله حکومت بوده است، پیامبر اسلام آمد سقف پرواز انسان و جامعه را بالا برد، فردی را به عنوان حاکم معرفی کرد که در قله کمال انسانی قرار دارد و همچنین به لحاظ ارزش های انسانی ، اخلاق و کمالات در اوج است.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش مشکلات و عقب ماندگی ها و کینه ورزی های عالم را به دلیل عدم رشد و عقب ماندگی از مسیر کمال و تعالی عده ای دانست که به دلیل حاکم بودن انسان های ناشایست بر سرنوشت ملت ها بوده است.

رییس جمهور افزود: افرادی مانند صدام و بوش زمانی بر بخش مهمی از جهان حاکم می شوند و در دوران حکومت آنها کینه ورزی ، جنگ ، تجاوز ، بی عدالتی ، تحقیر ملت ها و دولت ها و انسان ها به اوج خود می رسد چون این افراد به لحاظ فردی در پایین ترین نقطه انسان قرار دارند و از ارزش های انسانی بهره ای نبرده اند.

وی با بیان اینکه در دوره ریاست جمهوری بوش بیش از یک میلیون انسان کشته و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند ادامه داد: همچنین در آن دوران ثروت ، شخصیت و حقوق ملت ها لگد مال شد اما در همین دوران خودمان، شخصی مثل امام راحل آمد چون امام فردی رشد یافته و کمال یافته بود آنچنان فضایی ایجاد کرد که ملت ایران را درمسیر کمال ، هدایت و تعالی قرار داد.

احمدی نژاد ادامه داد: ملتی که در معادلات سیاسی سی و پنج سال قبل نقشی نداشت و برای او کوچکترین جایگاهی قائل نبودند اما امروز این ملت همه معادلات عالم را رقم می زند و بدون اجازه این ملت هیچ قدرتی قادر نیست کاری را در دنیا سامان دهد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مشکل بشریت از ابتدا این بوده است که با این حقیقت آشنا نشد.

وی ادامه داد: بزرگترین دشمن امامت و حاکمیت امام و انسان صالح شیطان است ، شیطان سنگین ترین و گسترده ترین دشمنی را با مفهوم امامت و ولایت به کار می بندد.

وی ادامه داد: اندیشه ای که با امامت و ولایت گره بخورد در صراط مستقیم الهی قرار می گیرد و کسی که در این صراط قرار گیرد از گزند شیاطین در امان است و مسیر کمال را با سرعت طی خواهد کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: ملت ایران و مردم ولایت مدار مازندران با مفهوم امامت و ولایت دل داده اند و همه وجود خود را وقف فرهنگ ولایت علوی کرده اند.

رییس جمهور حل مشکلات بشریت را در گرو بازگشت به فرهنگ امامت و ولایت دانست و خاطر نشان کرد: اگر در جهان امروز انسان های صالح و اصلح و صالح ترین انسان ها یعنی انسان کامل ، امام عصر (عج) حاکم باشد جهان سرشار از عشق ، عزت و عدالت خواهد بود و همه غصه ها و مشکلات تاریخی بشر به پایان خواهد رسید./950/پ202/ج

ارسال نظرات