۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۹۱۹۵۴
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛

سومین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) به همت معاونت تربیتی فرهنگی این مؤسسه برگزار شد.
سومین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)، سه‌شنبه شب 9 آذرماه در سالن همایش‌های این مؤسسه برگزار شد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رییس  مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در این مراسم با بیان این‌که بزرگداشت یاد شهدا، ابعاد مختلفی دارد، گفت: بُعد ساده آن ادای یک وظیفه انسانی و اخلاقی و ادای حقی است که شهدا بر ما دارند.

وی، خاطرنشان کرد: کم‌ترین کاری که می‌توانیم در برابر حق بزرگی که شهدا بر همه ما دارند، زنده داشتن یاد آنان و بزرگداشت این ایام است. این امر بعد اخلاقی و ارزشی است و تمام انسان‌های عاقل آن را درک می‌کنند.

 رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)،‌ با اشاره به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با فداکاری مردم مسلمان، بدون داشتن کم‌ترین شرایط لازم برای مبارزه با یک نظام قدرتمند شکل گرفته است، گفت: پاسداشت یاد شهدا بعد سیاسی هم پیدا می‌کند.

وی، تصریح کرد: احیای یاد و خاطرات شهدا، تأثیرات عجیبی در مردم نسبت به اهداف و فداکاری‌های آنان دارد، به طوری‌که برای حفظ آن دستاوردها و مبارزه با دشمنان و مخالفان آمادگی کامل به وجود می‌آورد.

در ابتدای این مراسم که به همت معاونت تربیتی و فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار ‌شد، حجت‌الاسلام آقائی، معاون حاج علی‌اکبری از روحانیان و و راویان دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و نقش مؤثر روحانیت در این عرصه پرداخت.

وی با بیان این‌که شهدا صحنه‌های شهودی را تفقه می‌کردند به ارایه خاطراتی از شهید داوود حیدری، شهید سیفی، شهید پرتونیا، شهید حسین محمدی و شهید ترکمن پرداخت و گفت: بهترین خاطره‌ام زمانی است که با شهید سیفی عقد اخوت خواندیم. /920/پ202/ص

ارسال نظرات