۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۹۲۰۹۲
صفار هرندی با اشاره به ترور دو دانشمند هسته‌ای کشور:

جریان علمی ایران مانند تیری از کمان رها شده و غیرقابل توقف است

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور، گفت: دشمنان با ترور دانشمندان علمی، دانشجویان کشور را هدف گرفته‌اند.
محمد حسين صفار هرندي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارشنبه شب دهم آذرماه در شصت و پنجمین نشست تحلیل مسائل سیاسی و فرهنگی روز که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای، گفت: وقتی دشمن متوسل به حذف دانشمندان کشور می‌شود، روشن است که از کجا مأیوس شده است.

وی با بیان این‌که دشمن اگر قرار بود از کسانی که در تمام ناکامی‌هایشان دخیل هستند، انتقام بگیرد، این ماجرا باید متوجه مسؤولان و کارگزارن نظام باشد، افزود: دشمنان هدف خود را متوجه دانشمندان علمی کرده‌اند؛ زیرا فهمیده‌اند جریان علمی ایران مانند تیری است که از چله کمان رها شده و دیگر توقف‌پذیر نیست.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ آنان حتی از بمباران تأسیسات هسته‌ای راه به جایی نخواهند برد؛ چرا که اندیشه و دانش آن در ذهن و دل دانشمندان ایرانی نفوذ کرده و بار دیگر این تأسیسات را احیا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: هدف دشمنان از ترور، خالی کردن دل دانشمندان و چهره‌های شاخص و سرشناس نیست؛ برای این‌که می‌دانند نظام حفاظت بیشتری از این دانشمندان به عمل خواهد آورد و در رسیدن به خواسته خود ناکام خواهند ماند.

صفار هرندی با بیان این‌که دشمنان با ترور دانشمندان هسته‌ای، دانشجویان کشور را هدف گرفته‌اند، ابراز داشت: معاندان نظام اسلامی ایران در تلاشند تا کسانی را که نشستن در قله‌های افتخار علمی را برای خود هدف قرار داده‌اند، نسبت به آینده مأیوس کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی به این خیال که نسل جوان ما با این ترورها علم را کنار می‌گذارد، می‌خواهند آینده را برای نسلی که دارد آینده‌ساز کشور می‌شود تاریک جلوه ‌دهند، اما هرگز به اهداف خود نخواهند رسید. /920/پ202/ج

ارسال نظرات