۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۹۲۲۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

اعزام 2500 مبلغ حوزه علمیه خراسان به استان‌های مختلف

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در آستانه ماه محرم الحرام 2500 روحانی این استان به استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان اعزام می شوند.
اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدمحمودمرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی روز گذشته در دومین روز از همایش بزرگ روحانیان و مبلغان اعزامی ماه محرم با عنوان «طلایه داران هدایت»، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای وظایف خود با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در آستانه ماه محرم الحرام 2500 روحانی به استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان اعزام می کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ با حضور هزار تن از مبلغان این استان ادامه داد: ساماندهی تشکل های دینی، فعال سازی شبکه عظیم هیئات مذهبی در استان، برگزاری انتخابات شورای مرکزی هیئات مذهبی، همایش سالانه مسوولان هیئات مذهبی، برگزاری کنگره های تخصصی شعر ونثر آیینی و برنامه ریزی های مدیریتی و نظارتی برمجالس مذهبی بانوان از جمله فعالیت هیات این سازمان در آستانه ماه محرم به شمار می رود.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، فعالیت هیات مذهبی استان از طریق ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های فرهنگی ساماندهی می شود تصریح کرد: فعالیت های پژوهشی در زمینه قمه زنی، محرم، و... پشتوانه فعالیت های فرهنگی سازمان است که در این زمینه علاوه بر چاپ کتب وجزوات، جلسات بحث و سخنرانی نیز در دانشگاه ها برگزار می شود.

تبیین آسیب های بنیان خانواده از رسالت های مهم تبلیغی است

در ادامه این همایش، دکتر شرفی، کارشناس علوم تربیتی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بررسی نقش شبکه گسترده تبلیغی در کارکردها و فرایند های خانواده پرداخت و گفت: قوام و تعالی جامعه به تعالی خانواده وابسته است خانواده امروز با چالش هایی همراه است از جمله اینکه امروز خانه، تبدیل به خوابگاه شده است و افراد خانواده تنها برای استراحت با خانه می ایند در نتیجه فرصتی برای گفت و گو و ارتباط صمیمانه با یکدیگر ندارند.

وی افزود: این یکنواختی و عدم ارتباطات سالم با اعضای خاواده موجب تحریک پذیری فرزندان و ورود آنان به بحران های اجتماعی می شود .

شرفی ادامه داد: از سوی دیگر اشتغال روزافزون والدین سبب شده است آنان فرصتی برای شناخت و ارتباط با فرزندان خود نداشته باشند در نتیجه فرزندان برای حل مشکلات خود به پناهگاه هایی خارج از محیط خانه روی می اورند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، کاهش ارتباطات کلامی دو نسل والدین و فرزندان را سبب بُعد مکانی و روانی این دو دانست و ابرازد اشت: بیگانگی این دو نسل، تضاد و گسست نسل ها را در پی خواهد داشت؛ چیزی که اکنون در غرب شاهد آن هستیم و اگر چاره اندیشی به موقع نداشته باشیم دامن گیر ما نیز خواهد شد.

وی، افزایش فاصله اطلاعات و آگاهی فرزندان با والدین را ازد یگر چالش های پیش روی خانواده ذکر و تصریح کرد: فرزندان با افزایش روزافزون اطلاعات خود و بهره مندی از فناوری اطلاعات، خود را بی نیاز از والدین می دانند و در نهایت ضریب نفوذ تربیتی والدین بر روی فرزندان کاهش می یابد.

این کارشناس علوم تربیتی، فقدان دانش تربیتی والدین و سلطه تربیتی رسانه ها را از دیگر بحران های خانواده ها دانست و افزود: امروز بیشتر از خانواده و والدین، رسانه ها و هنرپیشه ها فرزندان ما را تربیت می کنند، میزان ساعاتی که یک کودک یا نوجوان صرف تماشای تلویزیون یا کامپیوتر می کند بیش از ساعاتی است کع با افراد خانواده تعامل دارد. این سلطه به دلیل بار منفی تربیتی که دراد ابتکار عمل را زا خانواده گرفته و موجب ضعف اعتماد به نفس والدین در تربیت فرزندان خواهد شد .

وی با بیان اینکه برخی سریال ها، به نام طنز ارزش ها را به بازی می گیرند اظهارد اشت: متاسفانه خانواده ها انقدر که نگران تحصیل و رشد مادی فرزندان خود هستند دغدغه مسائل دینی و روحی آن ها را ندارند در نتیجه مشاهده می کنیم که دانشجوی دکترای ما از مقدمات دین هم آگاهی ندارد.

وی خطاب به طلاب و مبلغان خاطرنشان کرد: تبیین این آسیب ها و جلب توجه والدین به تربیت دینی فرزندان ازرسالت های مهم تبلیغی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./930/پ202/ص
ارسال نظرات