۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۹۲۶۹۹

ویژه برنامه بین‌الحرمین در اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز از برگزاری مراسم بین‌الحرمین در دهه اول ماه محرم در پارک ساحلی کیانپارس اهواز خبر داد.
بين الحرمين، عتبات عاليات، کربلا
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، موسی شاعری، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، اظهار داشت: از ابتدای ماه‌محرم تا شام غریبان مراسم سوگواری شهادت امام‌حسین(ع) و یارانش در محل پارک ساحلی کیانپارس برگزار می‌شود و در این مراسم که در فضایی معنوی برگزار می‌شود از هیئت‌های مذهبی شهرستان اهواز و چند هیأت از سایر شهرستان‌ها دعوت به‌عمل آمده است.

وی افزود: در مراسم سوگواری شب‌های بین‌الحرمین که برای سومین سال متوالی در ماه‌محرم برگزار می‌شود، بخش‌های مختلفی از جمله تعزیه، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و روضه‌خوانی و ... گنجانده شده است و در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه‌هایی در این محل برقرار است.

وی ادامه داد: هر شب پس از اذان مغرب از طریق LcD بزرگی که در محل مراسم نصب شده است کلیپ مداحی از مداحان کشوری و استانی پخش و حدود ساعت 20 مراسم اصلی با ورود هیأت‌های عزاداری به صحن مراسم آغاز می‌شود.

شاعری اظهار داشت: نمایش تعزیه بعد از اجرای سوگواری توسط هیأت‌های مذهبی، انجام می‌شود که امسال 3 تعزیه با نام‌های «غروب شام»، «غریبانه» و «روایت عشق» با جلوه‌های خاص به مدت 10 شب به نمایش در خواهد آمد.

معاون شهردار اهواز گفت: همچنین در این مراسم از مداحان برجسته کشوری و استانی از جمله صادق آهنگران، محسن طاهری، سیدمحمد امام، احمد طرفی، ابوالقاسم سمیع و ابراهیم سنایی دعوت به عمل آمده است.

شاعری افزود: برای فضاسازی محل اجرای مراسم و عرض ارادت به سید‌الشهدا(ع) نمایی از حرمین امام‌حسین(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) طراحی، اجرا و به شکلی زیبا نقاشی شده است که هر کدام از حرمین گنبد و دو گلدسته دارند و فضایی معنوی برای عاشقان اهل‌بیت(ع) فراهم شده است.

وی در مورد برنامه‌های جنبی مراسم بین‌الحرمین گفت: برای معنویت بخشی بیشتر به مراسم و انتقال بیشتر آموزه‌های دینی با زبان هنر، امسال نمایشگاهی با عنوان هنرهای عاشورایی در سه بخش (عکس، نقاشی، خوشنویسی) با موضوعات عاشورایی طراحی و اجرا می‌شود.

شاعری افزود: بخش جنبی دیگر که در حاشیه این مراسم تدارک دیده شده‌، غرفه عرضه محصولات فرهنگی است که در این زمینه از ناشران برجسته کشوری دعوت به عمل آمده است تا کتاب‌های عاشورایی و مذهبی خود را برای عرضه در این نمایشگاه معرفی کنند و پس از بازبینی آثار معرفی شده تعدادی از میان آن‌ها انتخاب و جهت عرضه در نمایشگاه درنظر گرفته شده است.

وی هدف اصلی از اجرای این مراسم را علاوه بر عزاداری در ایام سوگواری، ایجاد فضایی امن و معنوی برای حضور خانواده‌ها عنوان کرد. /945/پ203/س
ارسال نظرات