۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۹۳۲۳۱

آیین عزاداری عاشورای حسینی در شهر مقدس قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز عاشورا، شهر مقدس قم غرق در ماتم و عزا شد و مردم این شهر با حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) به سوگواری و عزاداری پرداختند.
آیین عزاداری عاشورای حسینی در شهر مقدس قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در دهمین روز از ماه محرم، شهر مقدس قم، همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم بود و مردم انقلابی و ولایتمدار این شهر در سوگ عاشورای ابی عبدالله(ع) اشک ماتم ریخته و مراسم و آئین عزاداری سومین امام شیعیان را با شکوه خاصی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مردم سوگوار و عزادار شهر مقدس قم در سالروز عاشورای حسینی به صورت سیاه پوش در قالب هیئات و دستجات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی از صبح امروز در خیابان های این شهر به سمت حرم کریمه اهل بیت حرکت کرده و با حضور در این مکان مقدس این مصیبت بزرگ را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.

عزادارن حسینی به هنگام اذان ظهر به افق قم، آیین های عزاداری را رها کرده و به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کرده و سپس به ادامه مراسم عزاداری و سوگواری پرداختند.

نماز ظهر و عصر عاشورا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، صحن های حرم و خیابان های منتهی به این مکان مقدس به امامت حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اقامه شد.

در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما نیز مراسم عزاداری و سوگواری روز عاشورا با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم سوگواری عاشورای امام حسین(ع) با حضور طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و مداحان به مدیحه ثرایی و نوحه خوانی پرداخته و سخنرانان مناقب و فضائل امام حسین و ابعاد مختلف حادثه عاشورا را تبیین کردند. /924/پ202/س
ارسال نظرات