۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۹۳۳۶۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه از حالت تئوری خارج شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران با تأکید براین که وحدت حوزه و دانشگاه امروز باید از یک تئوری خارج شود، گفت: وحدت عملی و کاربردی باید در دستور کار این دو مرکز علمی بزرگ کشور قرار گیرد.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه پيام نور مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ولی الله مرادیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران، امروز در همایش ضرورت های وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا برگزار شد، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید هماهنگ با هم و در کنار هم رشد یابند، تا شاهد رشد و پیشرفت در کشور باشیم.
 
وی افزود: در جهت تقویت حوزه و دانشگاه باید طوری عمل شود که تعالی و رشد یکی مانع رشد دیگری نشود که در این صورت بطور حتم متضرر خواهیم شد.
 
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران، تصریح کرد: روشنگری، هدایت و بصیرت حوزه و دانشگاه موجب شده است که اکنون این دو مرکز بزرگ علمی کشور به عنوان دو چالش بزرگ برای دشمنان نظام اسلامی محسوب می شوند.
 
حجت الاسلام مرادیان افزود: دشمن امروز با شناخت جایگاه مهم علمای شیعه در پی ضربه زدن به این جایگاه بزرگ است که باید با تفکر انقلابی این توطئه ها را خنثی کنیم.
 
وی با بیان این که دسیسه های مختلف دشمنان بر اسلام، روحانیت و دانشگاهیان بیانگر نقطه قوت و تلاش همه جانبه این قشر از جامعه است، خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید برای تبیین درست دین، با همه توان برای اسلام و نظام اسلامی وارد صحنه شوند.
 
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران، در ادامه یادآور شد: اکنون جنبش علمی ما با استفاده از متون دینی و اسلامی در حال پیشرفت است و جای هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد چرا که دانشمندان ما در زمینه های مختلف هوا فضا، هسته ای، پزشکی، علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی به نقطه رشد و بالندگی رسیده اند.
 
وی ادامه داد: در مسائل علمی برای رسیدن به پیشرفت باید دانشمندان علمی و علوم مختلف بدرستی تبیین شود تا دچار مشکل و بحران فرهنگی نشویم.
 
حجت الاسلام مرادیان با تاکید بر تقویت ساختارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها، بیان داشت: نباید دانشگاه های ما با پرداختن به علوم مختلف از فرهنگ و دین جدا شوند بلکه باید در راستای ساختارهای فرهنگی و دینی کشور به تحقیق و بررسی بپردازند.
 
وی اضافه کرد: اکنون جوانان ما باید همچون نسل اول و دوم انقلاب، در این انقلاب و رشد و شکوفایی آن سهیم باشند و با انگیزه علمی، نگاه انقلابی و اتحاد و همبستگی برای ناکامی دشمنان، وارد عمل شوند./950/پ202/الف
ارسال نظرات