۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۹۳۳۸۱
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

زیارت عاشورای زمان ما مرگ بر اسرائیل، انگلیس، آمریکا و منافقین است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این که زیارت عاشورای زمان ما مرگ بر اسرائیل، انگلیس، آمریکا و منافقین است، اظهار داشت: اینها نماد کفر و الحاد هستند و امروز همه موظف هستند از جریان فتنه برائت بجویند و کسانی که شجاعانه و مظلومانه از رهبر انقلاب حمایت کرده و در مسیر ولایت و رهبری ماندند، حسینی هستند و باید قدر این پایداری را دانست.
زیارت عاشورای زمان ما مرگ بر اسرائیل، انگلیس، آمریکا و منافقین است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت جدید آستانه کریمه اهل بیت(ع) شنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، با تسلیت ایام حزن و اندوه امام حسین(ع)، به تبیین اهداف قیام ابی عبدالله و ابعاد مختلف واقعه عاشورا پرداخت.

وی گفت: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) به این دلیل بود که دین رسول خدا به خطر افتاده بود و این جریان بعد از انحراف مسیر ولایت اتفاق افتاد و در زمان یزید به اوج خود رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به نقش بصیرت در حادثه کربلا، تصریح کرد: در جریان واقعه عاشورا آنهایی که راه درست را تشخیص داده بودند وارد میدان شدند؛ ولی برخی‌ از افراد نیز مصلحت‌جو و فرصت طلب بودند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور، به تحلیل این حوادث پرداخت و اظهار داشت: بعد از فتنه سال گذشته مقام معظم رهبری بارها روی این مساله تاکید و تصریح کرده اند و این نکته از بیان و قلم رهبری نیفتاد.

وی بیان داشت: دلیل اصلی تکیه و تاکید مقام معظم رهبری بر فتنه سال گذشته این بود که این فتنه اصل دین را نشانه گرفته بود و فتنه گران چنین هدف شومی را در سر می پروراندند.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به هتاکی فتنه گران به مقدسات و ارکان نظام اسلامی، گفت: کسانی که در تظاهرات شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر دادند به صورت تصادفی این شعار را مطرح نمی‌کردند بلکه می‌خواستند با این گونه اقدامات مورد توجه انگلیس، رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: کسانی که در فتنه سال 88 با یزیدیان زمان همراه شدند، لعنت خدا بر آنان باشد و آنان که فهمیدند و ساکت شدند و کسانی که عافیت طلبانه و مصلحت جویانه عمل کردند، از کثیف ترین جریان جامعه بودند.

وی با بیان اینکه فتنه گران اصل دین و نظام را هدف قرار داده بودند، ابراز داشت: کسانی که باید بازوی رهبری باشند، اما تبدیل به بازوی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی شدند هیچگاه مورد عفو مردم قرار نخواهند گرفت، مگر اینکه توبه کنند و از این مسیر منحرف خود بازگردند.

امام جمعه قم تاکید کرد: زیارت عاشورای زمان ما مرگ بر اسرائیل، انگلیس، آمریکا و منافقین است، اینها نماد کفر و الحاد هستند و امروز همه موظف هستند از جریان فتنه برائت بجویند و کسانی که شجاعانه و مظلومانه از رهبر انقلاب حمایت کرده و در مسیر ولایت و رهبری ماندند، حسینی هستند و باید قدر این پایداری را دانست.

مسؤولان پشت سر ولی فقیه حرکت کنند

وی بر لزوم تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: از مسؤولان قوا و نهادهای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهیم که پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنند.

امام جمعه قم بیان داشت: اگر بنا باشد کسی از مقام معظم رهبری جلو بزند، این مساله خلاف قواعد التزام به ولایت فقیه است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات