۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۹۳۸۲۴

آشنایی با بانک اطلاعات نشریات ایران

خبرگزاری رسا ـ بانک اطلاعات نشریات ایران یکی از پایگاه های مورد استفاده برای پژوهشگران و محققان است.
روزنامه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در کشور ما نشریات متعددی به چاپ می رسند که به دلایل مختلف برای مخاطبان شناخته شده نیست و حتی متخصصان آن رشته نیز از انتشار آنها بی اطلاع هستند.

مجلات دارای اقسام گوناگونی همچون هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، علمی و تحقیقاتی، علمی و ترویجی و ... است، مجلات تخصصی مکانی برای ایده پردازی محققان است که می تواند دستمایه خوبی برای انجام تحقیقات بعدی قرار گیرد و گاهی موضوع یک مقاله می تواند جرقه ای برای نوشتن یک پایان نامه یا تحقیق مفصل باشد.

روزنامه هم از آنجا که بر نیازهای جامعه متمرکز است می تواند منبع خوبی برای ارزیابی محقق از شرایط جامعه و ضریب اهمیت موضوعات باشد و رهیافتی مناسب برای انجام یک تحقیق قرار گیرد.

ایجاد مرجعی کامل و کارآمد از نشریات کشور در اینترنت، به منظور رفع نیاز محققین و علاقمندان و معرفی عناوین متنوع نشریات و بسترسازی برای حضور موثر این رسانه دیرپا در صنعت نو پای اطلاع رسانی کشور است.

پایگاه اطلاعات نشریات ایران که مرجعی کامل و کارآمد از نشریات کشور در اینترنت است، به منظور رفع نیاز محققین و علاقمندان تاکنون موفق به پوشش بیش از 1300 نشریه در حال انتشار شده است و خدماتی همچون درج شناسنامه نشریه، طرح روی جلد و فهرست مطالب هر شماره را ارائه می دهد.

کاربران می توانند با استفاده از فهرست الفبایی، فهرست موضوعی و جستجو به نشریات مورد نظر خود دست یابند و متن کامل یا برگزیده مقالات را مطالعه کنند.

از امکانات این پایگاه استفاده از فهرست های مورد علاقه است که بعنوان نمونه یک محقق علوم اسلامی می تواند نشریات حوزه علوم اسلامی را انتخاب کند تا در وقت او صرفه جویی شود.

علاقمندان با مراجعه به نشانی
http://www.magiran.com می توانند از خدمات پایگاه اطلاع رسانی نشریات کشور استفاده کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات