۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۹۳۸۴۸
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

سران فتنه آروزی برگشتن به صحنه را به گور خواهند برد / حماسه نهم دیماه نظام را بیمه کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، حضور حماسی مردم در نهم دیماه سال 88 را نشانگر بصیرت و هوشیاری آنان دانست و سران فتنه و فتنه گران را منزوی و به حاشیه رانده شده توصیف کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) برگزار شد، با تحلیل فتنه سال گذشته، به بررسی نقش مردم در خنثی کردن این حادثه پرداخت.

وی حضور حماسی مردم در نهم دیماه سال گذشته را نشان دهنده هوشیاری و بصیرت آنان دانست و ابراز داشت: راز و رمز اینکه رهبر فرزانه انقلاب عنوان حماسه را به حضور پرشور مردم در نهم دیماه دادند به علل و عوامل متعددی برمی گردد.

این استاد حوزه علمیه قم، حضور گسترده مردم و سبقت گرفتن عامه مردم از برخی خواص و نخبگان را از مهم ترین دلایل تبدیل شدن حضور گسترده مردم در نهم دیماه سال گذشته به حماسه عنوان و تصریح کرد: حضور گسترده مردم که برخاسته از ایمان و اعتقاد راسخ شان به انقلاب و ارزش های دینی و ولایت فقیه بود، بساط سران فتنه و فتنه گران را جمع کرد.

امام جمعه قم تاکید کرد: حضور پرشور، حماسی و قوی مردم در حماسه نهم دیماه سال 88 جریان فتنه را به حالت احتضار درآورد و همین مساله باعث شد که سران فتنه به بیانیه ها و مواضع دشمن شاد کن روی آوردند.

وی ابراز کرد: فتنه گران و سران فتنه هیچ جایگاهی ندارند و خودشان هم می دانند که به کلی از چشم مردم افتاده اند و برای همیشه آروزی برگشتن به صحنه را به گور خواهند برد.

حضور حماسی مردم در نهم دیماه، نظام را بیمه کرد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، به دیگر جنبه های حضور حماسی مردم اشاره و با توصیف کردن این حضور به مصداق بارز تولی و تبری اضافه کرد: ملت ایران با همان شکوه و جلالی که از ولایت و رهبری حمایت کردند، از سران فتنه و فتنه گران نیز تبری جستند و این مساله مصداق تولی و تبری است و نشان دادند که به حق حامی و پیرو صادق ولایت و مقام معظم رهبری هستند.

امام جمعه قم گفت: همان گونه گه مقاومت ملت در هشت سال دفاع مقدس، ایران را در برابر تهاجم بیگانگان بیمه کرد، حضور حماسی مردم در نهم دیماه نیز نظام اسلامی را در برابر شیطنت های داخلی بیمه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه دوست نداشتیم این حوادث اتفاق بیفتد و این بساط برپا شود، اما بعد که اتفاق افتاد مردم حماسه ای بی نظیر آفریدند که ان شاءالله این شیطنت ها تا ابد فراموش شود.

از نهم تا 19 دیماه در قم به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شود

خطیب جمعه قم با گرامی داشت سالروز قیام خونین و ماندنی مردم قم در 19 دی ماه، تاکید کرد: قیام مردم قم در نوزدهم دیماه منشا برکات بسیاری شد و در نهم دیماه سال گذشته نیز قمی ها خوش درخشیدند و حماسه خلق کردند.

وی ابراز داشت: پیشنهاد می کنیم از روز نهم دیماه تا 19 دیماه در شهر مقدس قم به عنوان دهه بصیرت نامگذاری و در مساجد، اماکن مذهبی، دانشگاه ها مباحث بصیرت برپا شود.

امام جمعه قم در ادامه با گرامی داشت چهارم دیماه سالروز میلاد حضرت عیسی(ع)، این مناسبت را به مسیحیان جهان و ایران تبریک گفت و افزود: امیدواریم مسیحیان جهان به ویژه مسیحیان جمهوری اسلامی ایران در ظلم ستیزی پیام این پیامبر را الگو قرار دهند.

تولیت آستانه آماده دریافت نظرات و دیدگاه ها در جهت خدمت به زائران و مجاوران است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به انتصاب خود به عنوان تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) از سوی مقام معظم رهبری، از آمادگی و استقبال این تولیت جهت استفاده از پیشنهادات و دیدگاه های عموم به ویژه صاحبنظران در عرصه های مختلف خبر داد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: بنده خود را آماده کرده ام تا همه توان و وقت خود را در این مسیر بکار گیرم، این بارگاه مقدس و نورانی متعلق به همه مردم و شیعیان جهان است و ما از هر طرح و پیشنهاد سازنده ای در عرصه های مختلف استقبال می کنیم.

خطیب جمعه قم همچنین در ادامه خطبه های نماز جمعه، با تسلیت ایام حزن و اندوه امام حسین و یاران باوفای ایشان، از حضور پرشور و حماسی مردم در مراسم عزاداری آن امام همام قدردانی کرد.

وی همچنین از روحانیان، مبلغان و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) که با تبیین مناقب و فضائل اباعبدالله الحسین(ع) و ابعاد مختلف قیام عاشورا و مداحی و مرثیه سرایی حال و هوای ویژه ای به مراسم سوگواری امام حسین(ع) بخشیدند، قدردانی کرد.

وی ابراز داشت: امسال مراسم عزای امام حسین(ع) در ایران و سایر کشورهای جهان باشکوه بسیار خاصی برگزار شد و حتی در کشورهای از جمله ترکیه و آذربایجان مردم این کشور صحنه های بی بدیلی را خلق کردند.

امام جمعه قم افزود: مردم آذربایجان نیز در حالی که متاسفانه برخی از دولتمردان این کشور در صدد کمرنگ کردن ارزش ها و مقدسات هستند، ضمن برپایی مراسم عزای امام حسین(ع)، اعتراض خود را به طرح ممنوعیت حجاب در مدارس اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: به زنان و دختران ایران زمین می گوئیم شما توانستید گوهر عفاف و حجاب را به سایر کشورهای جهان صادر کنید، قدر این موقعیت را بدانید و عزتمندانه از آن پاسداری و حراست کنید. /924/پ201/ص
ارسال نظرات