۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۳۸۹۷
استاندار خوزستان:

تحقق موفقیت‌حوزه و دانشگاه در گرو تقویت فعالیت های پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، با بیان این که باید فعالیت های پژوهشی از مدارس آغاز و تقویت شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که پیشرفت کشور را منوط به توجه به پژوهش و مطالعه در کشور دانسته‌اند.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، صبح امروز، در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ پژوهش در دبیرستان شاهد زینبیه اهواز، با بیان این که اعتقاد ما بر این است که فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در دهه چهارم انقلاب از مدارس آغاز و این فعالیت‌ها در این مکان تقویت شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که پیشرفت کشور را منوط به توجه به پژوهش و مطالعه در کشور دانسته‌اند.

وی افزود: به لطف خداوند در دولت نهم و دهم با الزامی کردن تحقیق و پژوهش در همه عرصه‌ها و در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، بر خلاف تمام تحریم‌هایی که ما داشته‌ایم، کشور جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و به برکت توجه به جوانان عزیز و ولایتمدار، جز کشورهای سرآمد دنیا در علم، پژوهش، تحقیق و موفقیت‌ها است.

استاندار خوزستان، خطاب به دانش‌آموزان و افرادی که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، ادامه‌داد: ضرورت دارد با توجه به فکر و ذهن هوشمند شما جوانان در حوزه آموزش و پرورش و امکانات نرم‌افزار و سخت‌افزاری که در اختیار شما قرار گرفته است، تحقیق و پژوهش از مقاطع راهنمایی و دبیرستان آغاز شود.

حجازی گفت: انسان‌ها همواره پرسشگر هستند؛ انسان به دنبال این است که همیشه ناگفته‌ها و ناشنیده‌ها و یا نکات مبهم را پیدا کند. در نتیجه شما جوانان عزیز و با هوش، به طور حتم می‌توانید در عرصه تحقیق و پژوهش، در تولید دستاوردهایی که نیاز کشور است، سهم داشته باشید.

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اعتقاد ما بر این است که مدیر کل آموزش و پرورش اگر بتواند زمینه مطالعه و پژوهش را در این حوزه فراهم کنند، موفقیت‌های ما در کنکور و المپیادها بیشتر می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: بیشترین موفقیت‌ها در حوزه دانشگاه، در جذب و نگه‌داشت اساتید، زمانی بوده که توجه به تحقیق و پژوهش بیشتر تقویت شده است؛ از زمانی ظرفیت‌ ما در صنعت و بخش‌های مختلف بهتر شده است که همه دستگاه‌‌ها به این باور رسیده‌اند که بخشی از منابع مالی خود را که طبق قانون یک درصد است، در بخش تحقیق و پژوهش استان هزینه کنند.

وی افزود: اگر قرار است الگوی پیشرفت مورد نظر مقام معظم رهبری را اجرا کنیم و کشور را در سند چشم‌انداز 1404 به نقطه برتر خاورمیانه و منطقه برسانیم، راهی جز توسعه پژوهش و مطالعه نداریم که باید پایه‌های آن در حوزه آموزش و پرورش شکل بگیرد./945/د102/ص
ارسال نظرات